י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שנאה חוצת יבשות

סמלי שנאה פוזרו מחוץ למקום בו התקיים טקס לזכר קורבנות השואה

פליירים עם צלבי קרס והשמצות נגד יהודים פוזרו מחוץ למרכז יהודי באוסטרליה, הפלייארים פוזרו כשהקהילה התכנסה לזכר יום השואה. ילדים של ניצולי שואה היו בין באי הטקס

סמלי שנאה פוזרו מחוץ למקום בו התקיים טקס לזכר קורבנות השואה
פליירים עם צלבי קרס באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

קהילה יהודית אוסטרלית ספגה מתקפה אנטישמית נתעבת ביום ביום השואה. עלונים עם צלבי קרס והשמצות אנטי-יהודיות נבזיות הוצבו ביום ראשון האחרון באי קאפרי שבחוף הזהב עיר חוף בדרום-מזרח מדינת קווינסלנד שבאוסטרליה.

על העלונים נכתבו השמצות נגד הגזבר ג'וש פרידנברג, הם הוכנסו גם לתיבות דואר של בתים מקומיים, כולל לאדם שמשפחתו שרדה את השואה. חברי הקהילה אמרו לתקשורת המקומית, כי זה "יצר פחד בקרב חברי הקהילה". האדם שמשפחתו שרדה את השואה אמר כי כעת הם שוקלים לעבור לישראל עם משפחתו וכי אוסטרליה אינה בטוחה יותר ליהודים.

מתקפת השנאה התייחסה גם למערכת הבחירות הפדרלית. השמצות על העלונים אמרו שהפוליטיקה האוסטרלית "נשלטת על ידי יהודים" וסקוט מוריסון (ראש הממשלה) הוא "הבובה" של היהודים. על הפלייארים פורסמו תמונות של הגזבר פרידנברג יחד עם חברי קהילה אחרים. "זו בושה גדולה שלגזבר ארצנו יש לתת הגנה אישית צמודה, לא בגלל שהוא הגזבר, אלא בגלל שהוא יהודי", אמר ראש הממשלה מוריסון לפרלמנט בנובמבר האחרון כאשר פרידנברג קיבל איומים ונאלץ להגביר את אבטחתו.

השימוש בצלב קרס אינו חוקי בקווינסלנד, אך הנושא נבדק. דו"ח לפרלמנט של המדינה בפברואר האחרון המליץ ​​להפוך את הצגת סמלי השנאה כמו צלב הקרס לעבירה פלילית.

באירוע אנטישמי נוסף, איומי מוות וכתובות אנטישמיות, נמצאו מחוץ לקהילה יהודית 'בית ישראל' בצפון מערב פורטלנד בבוקר ה-2 במאי. על הקיר צויר "Die Juden" שהיא בעצם סיסמה נאצית, מוות ליהודים", כך אמר הרב מיכאל כהנא רב המקום לתקשורת המקומית.

הוא אמר שזה בהחלט זעזע את הקהילה, אבל הם לא יפחדו ממעשה השנאה הזה. "אנחנו לא מפחדים, זה לא ימנע מאיתנו להיכנס למקום שלנו, יש לנו זכות להיות במרחב הקדוש שלנו ונהיה במרחב הקדוש שלנו", אמר.

צלבי קרס פשע שנאה אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד