כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המספרים והחלוקה למדינות

אחד מכל שבעה יהודים ברחבי העולם: חרדי • הצפי: אחד מכל ארבעה

גידול בפער ניכר: דו"ח חדש שפורסם, מעריך את האוכלוסייה החרדית העולמית כאחד מתוך שבעה יהודים | האוכלוסייה החרדית עשויה להכפיל את גודלה עד שנת 2040 ליותר מחמישית ואחד מכל ארבעה יהודים בעולם, יהיה חרדי | שיעורי הצמיחה יוחסו להולדה גבוהה ותמותה נמוכה מאוד

אחד מכל שבעה יהודים ברחבי העולם: חרדי • הצפי: אחד מכל ארבעה
בחורי ישיבה בכותל. אילוסטרציה צילום: אהרן קרון, פלאש 90

דו"ח חדש שפרסם המכון לחקר מדיניות יהודית (JPR) הוא הניסיון הראשון אי פעם להעריך את האוכלוסייה החרדית העולמית.

לפי הדו"ח, למרות האתגרים הרבים, שיעור הגידול הגבוה בקרב יהודים חרדים, הביא את אוכלוסיית החרדים כיום למעבר לשני מיליון, המהווה לא פחות מ-80% מכלל הגידול של האוכלוסייה היהודית בעולם, כך לפי דו"ח חדש של המכון לחקר מדיניות יהודית.

הדו"ח מעלה כי גודלה הנוכחי של האוכלוסייה החרדית, משוער בכ-2.1 מיליון ברחבי העולם, שהם 14% מכלל האוכלוסייה היהודית המונה 15 מיליון.

בהתחשב בקצב הגידול המואץ, האוכלוסייה החרדית עשויה להכפיל את גודלה עד שנת 2040 ליותר מחמישית מהכלל.

כיום, ישראל וארה"ב מהוות כ-92% מהיהודים החרדים, נכתב בדו"ח. ואילו אירופה היא ביתם של 5% מהאוכלוסייה החרדית העולמית, בעוד השאר חיים בעיקר באמריקה הלטינית, דרום אפריקה, קנדה ואוסטרליה.

מחוץ לישראל וארה"ב, שלוש האוכלוסיות החרדיות הגדולות ביותר נמצאות בבריטניה שם מתגוררים כ-75,000, שהם 25% מכלל יהודי בריטניה. בקנדה 30,000, שהם 8% מכלל היהודים. ואילו בצרפת מתגוררים 12,000 חרדים, המהווים 3% מכלל היהודים.

בעוד האוכלוסייה היהודית בעולם גדלה ב-0.7% בשנה בעשור האחרון, האוכלוסייה החרדית גדלה ב-3.5%-4.0% מדי שנה - פי חמישה עד כמעט שישה מהר יותר.

עד 70%-80% מגידול האוכלוסייה היהודית בעולם יוחסו לחרדים. שיעורי הצמיחה של החרדים יוחסו להולדה גבוהה ותמותה נמוכה מאוד.

המכון לחקר מדיניות יהודית הוא ארגון מחקר, ייעוץ וצוות חשיבה שבסיסו בלונדון. מטרתו היא לקדם את הקהילות יהודיות בבריטניה וברחבי אירופה, על ידי ביצוע מחקר והסברה לפיתוח מדיניות תוך דיאלוג עם אלו שביכולתם להשפיע בצורה חיובית על החיים היהודיים.

יואל פרידמן, מנהל לענייני ציבור בקרן 'פינטר טרוסט' אמר בתגובה: "המחקר של ה-JPR נותן תמונה ברורה של עתידה של היהדות העולמית ומראה שלמרות האתגרים המתמשכים, שומרי התורה והמצוות חזקים וצומחים, לכן חשוב שלקהילה יהיה קול בנושאים הרלוונטיים. באמצעות קרן 'פינטר טרוסט', שמובלת ומאושרת על ידי הרבנים, אנו שואפים לקיים קשר יזום עם מובילי דעת קהל, ברחבי בריטניה כדי לתת להם תובנה מדויקת ומהימנה על הקהילה החרדית המשגשגת בבריטניה".

קרן 'פינטר טרוסט' נתמכת על ידי הרבנים מרחבי הקהילה החרדית בלונדון, מנצ'סטר, גייטסהד ואסקס. הקרן מבקשת להעניק קול אותנטי לקהילה החרדית ותיאור מדויק ואמיתי של מי אנחנו ואיך אנחנו חיים את חיינו.

חרדים יהודים גידול טבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד