י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הוזהרו שלא להגיע

קריאות נגד בנט ושקד בטקסי יום הזיכרון: "אתם לא רצויים"

המשפחות השכולות מתקוממות: לאחר שכ-20 משפחות ביקשו מחברי הממשלה שלא להגיע לטקסי יום הזיכרון מחו המשפחות בנאומי הבכירים מ'ימינה' | בנאום רה"מ בנט הרימה אימה של שיר חאג'ג' שלט מחאה | גם בנאום שקד נשמעו קריאות מחאה | שקד הגיבה באיפוק.  צפו

קריאות נגד בנט ושקד בטקסי יום הזיכרון: "אתם לא רצויים"
בנט בטקס יום הזיכרון צילום: פלאש 90

טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לא עברו השנה בשקט, זאת לאחר שמשפחות השכולות ביקשו מהפוליטיקאים שמשתפים פעולה עם תומכי טרור שלא להגיע.

בטקס זיכרון בבית העלמין בפתח תקווה, התפרץ אב שכול לעבר שרת הפנים איילת שקד, מיד כשהחלה לנאום בשם הממשלה וגער בה על כניסתה לממשלת השינוי "תתביישי לך" קרא האב. שקד הגיבה באיפוק, "זה בסדר. המשפחות השכולות קדושות, ומותר להשמיע ביקורת וכאב".

במהלך נאומה אמרה שרת הפנים: "אנו חבים להרוגים על קדושת העם והארץ את החוב הגדול ביותר. הם אלו שאפשרו לנו ומאפשרים לנו להמשיך לחיות. והחיים כאן חזקים. אכן, חיים על אדמה שבה צומחים גם רקפות וגם קוצים. אכן, חיים בסביבה עוינת, תוך דריכות תמידית, גם תוך אבדות. אבל שורו הביטו וראו: מדינת ישראל היא התגשמות חלום כל הדורות".

בנאומה דיברה שקד גם על בן העיר סרן אבנר יהודה אפרתי, שנפל במלחמת יום הכיפורים. לאחר נפילתו הוענק לאבנר עיטור העוז על כך שגילה אומץ לב, תושייה, ומסירות אישית לחייליו. ארבעה חודשים לאחר שנהרג, ילדה אלמנתו בת.

כ-20 בני משפחות שכולות פרסמו לפני כמה ימים מודעה בעיתון "מקור ראשון" שבה הם דרשו מחברי הממשלה שלא להשתתף בטקסי הזיכרון של ילדיהם מכיוון שזו "ממשלה עם תומכי טרור". ואכן גם בנאומו של בנט בהר הרצל מקודם יותר הבוקר, מירב חג'אג', אימה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים ב-2017, הניפה שלט עליו נכתב "מי שהקים ממשלה עם תומכי טרור - לא רצוי פה".

מקורב למשפחתו של עמנואל מורנו, חברו של בנט שנהרג בסוף מלחמת לבנון השנייה, ביקש ממנה להפסיק, ולאחר מכן מאבטחת הורתה לה להוריד את השלט והיא יצאה החוצה.

על פי הדיווח בערוץ 14, ביציאתה מהאולם, כאשר נשאלה מדוע עשתה זאת ואם כן, מדוע הייתה זו מחאה שקטה ענתה כי ראשית כל המחאה הייתה שקטה כי יש לכבד את המעמד ואת החללים. האם ציינה בדבריה שבתה קבורה לא רחוק ממקום האולם ורצתה למרות המחאה כן לכבד אז זכר הנופלים ואת המעמד המיועד להם.

עם זאת, אמרה האם, כי ראש הממשלה צריך לדעת כי הוא אינו רצוי במקום לאחר שהוא הסכים לשבת לצידם ובתמיכתם של תומכי טרור. היא טענה כי ראש הממשלה צריך לשמוע ולדעת כי המשפחות השכולות כועסות על הבגידה בערכים. היא הוסיפה כי מה שבנט עושה זה לשבת עם אנשים אשר מממנים את משפחת המחבל שרצח את בתה.

משפחות שכולות יום הזיכרון איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד