י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהומה בטקס הממלכתי

המשפחות השכולות קטעו את נאום ראש הממשלה בקריאות "נוכל"

בטקס הממלכתי בהר הרצל לזכר לחללי פעולות האיבה, בארץ ומחוצה לה, משפחות שכולות הפריעו למהלך נאומו של ראש הממשלה בנט והטיחו בו האשמות על הממשלה שהקים בשיתוף מפלגה אסלאמית. "נוכל", "לך הביתה", "אתה יושב עם עבאס. נוכל". בנט הגיב: "המשפחות הן קדושות"

המשפחות השכולות קטעו את נאום ראש הממשלה בקריאות "נוכל"
בנט בהר הרצל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במשך דקות ארוכות ניסה ראש הממשלה נפתלי בנט לפתוח את נאומו בטקס הממלכתי לזכר חללי פעולות האיבה בהר הרצל, אך נתקל בקריאות בלתי פוסקות מצד המשפחות השכולות.

כמה עשרות מבני המשפחות קראו לעבר ראש הממשלה בנט, "תסתום את הפה", "נוכל", "לך הביתה", "אתה יושב עם עבאס. נוכל" וקריאות נוספות. מולם ניסו כמה בודדים להשתיק אותם ולאפשר לבנט לנאום.

ראש הממשלה עמד דקות ארוכות והקשיב לקריאות. "המשפחות השכולות הן קדושות. מותר לכן לצעוק ומותר לכן לכאוב", הגיב להן, "משפחות אהובות, אני אוהב אתכן אהבה גדולה. אני שומע את הכאב".

בנאומו אמר ראש הממשלה בנט: "משחר הציונות ושיבת ציון, אויבינו לא השלימו עם קיומנו כאן. הם סבורים שאם הם יהרגו בנו, אנחנו מתישהו נישבר. כמה הם טועים".

"אנחנו נשארים איתנים על אדמתנו. אף אחד לא ישבור את רוחו של עם ישראל. שום דבר לא יזיז אותנו מכאן. כי נצח ישראל לא ישקר", הוסיף בנט שציין כי "בעודנו מגינים על עצמנו, לפעמים ממש פיזית, בבית הקפה או בתחנת האוטובוס, בנינו כאן מדינה למופת. מרכז עולמי של טכנולוגיה וחדשנות, מעצמה של ארגוני חסד וערבות הדדית, של תרבות ואמנות, מנוע כלכלי מהחזקים בעולם, פריחה של עולם התורה, דמוקרטיה תוססת".

עוד התחייב ראש הממשלה: "נגיע למקומות בהם נמצאים המחבלים, לבסיסיהם, לבתיהם. אין מקום שהוא מחוץ לתחום מבחינתנו. נגיע אליהם בכל דרך אפשרית, ונבוא עימם חשבון". על הטענות כי ממשלה עם רע"מ מגבילה את יכולת הפעולה מול מחבלים, השיב בנט: "אין ולא יהיו שום חסמים או מגבלות במלחמה בטרור. חובתנו המוסרית העליונה - להגן על חיינו, בכל מחיר".

"האחדות הישראלית היא-היא חומת המגן שלנו מול כל מתקפה, מבחוץ ומבית. מרחוק ומקרוב. חוזק אחדותנו מגדיר את חוזק העם. עוצמת השלום הפנימי שלנו תבטא את היכולת שלנו לחיות פה יחד. האחדות הזאת, היא שמאפשרת לנו להרים את הראש כל שנה מחדש. לעשות את המעבר הבלתי נתפס מזיכרון לתקומה", סיים בנט

יום הזיכרון הר הרצל נפתלי בנט משפחות שכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד