ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"אנשים עפו"

דרמה באוויר: "המטוס התחיל לקפוץ מעלה ומטה כמו כדור"

כ-20 בני אדם נפצעו על סיפון המטוס של חברת SpiceJet בהודו לאחר שהמטוס נכנס למערבולת חזקה קודם נחיתתו. נוסע העיד: "ראיתי נוסעים, שאולי שכחו לחגור את החגורות, קופצים מעלה ומטה ממושביהם ופגעים בתאי התיקים, הם נפגעו קשות"

דרמה באוויר: "המטוס התחיל לקפוץ מעלה ומטה כמו כדור"
מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: unsplash

מטוס בוינג 737, שנשא כ-200 נוסעים ואנשי צוות, ממומבאי לדורגאפור בהודו, נתקל לפני נחיתתו במערבולות קשה מאוד שהובילה לנפגעים. המטוס המריא ביום ראשון האחרון בשעה 17:13 לטיסה של שעתיים לעיר דורגאפור שבמזרח הודו. עמית באול, שהיה על הטיסה, סיפר ל-BBC על החוויה הקשה: "35 דקות לפני הנחיתה המתוכננת הרגשתי איזו מערבולת קלה, שום דבר יוצא דופן, ישבתי במושב במעבר בשורה האחרונה וחגרתי את חגורת הבטיחות, אבל כשהתחלנו לנחות, הדברים החמירו. 15-17 הדקות הבאות היו הרגעים הגרועים בחיי".

"אני לא יודע אם טסנו לתוך סערה אבל המטוס התחיל לקפוץ למעלה ולמטה ולצדדים. הבואינג 737 עלה וירד כמו גומי. זה הרגיש כמו להפיל אותו מבניין בן 100 קומות ואז לבעוט אותו לגבהים תוך שניות. הידקתי את חגורת הבטיחות והחזקתי בחוזקה את ידי המושב", הוא סיפר.

הוא ממשיך ותיאר: "ראיתי נוסעים, שאולי שכחו לחגור את החגורות, קופצים מעלה ומטה ממושביהם ופגעים בתאי התיקים, הם נפגעו קשות. שני גברים שישבו לידי נפצעו גם".

 

"הנוסעים בכו וצעקו. חלקם החלו להתפלל. ניסיתי להסתכל מהחלון ושמתי לב שיש חשוך. הטייס הודיע ​​כל הזמן שעל הנוסעים לחגור את חגורות הבטיחות. הייתה מהומה מוחלטת. פסולת המזון עפה, שאריות וכוסות משקה ופחיות התעופפו, מגשי מזון וידיות. מושבים התנתקו, מסכות המחמצן נפתחו והמסכות יורד למטה. כל כך הרבה אנשים נפגעו, ראיתי כתמי דם על התקרה. הנוסעים ביקשו בטירוף קרח כדי להפחית את הכאב והנפיחות מהפצעים שלהם".

"כשהמטוס סוף סוף נחת בשעה 19:15, הרגשתי שחזרתי ממלתעות המוות", סיכם את הנחיתה הכואבת. אבל הסיפור לא תם. "הודינו מאוד לטייסים, אבל הגרוע מכל הגיע. לקח שעה עד שהאמבולנסים הגיעו ולקחו את הנוסעים שנפגעו".

"כשהלכתי לבית החולים מאוחר יותר בערב לעשות צילום רנטגן של נפיחות בכף הרגל, ראיתי רבים מחברי מטופלים בפצעים ועוברים צילומים. גיליתי שהאישה במושב הקדמי סבלה מפציעות קשות מאוד בבטן ובכתפיה".

על פי דיווחים בהודו. האחראי על התעופה האזרחית של המדינה הורה לחקור את המקרה. בהצהרה נאמר כי המטוס חווה "מערבולות חמורות על הנחיתה, והטייס האוטומטי התנתק לשתי דקות והצוות הטיס את המטוס באופן ידני".

מטוס בואינג הודו פצועים כרית אוויר לחץ אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד