י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
גיבור בן 14

ילד ניסה להזהיר את שכניו הקשישים מתקיפה רוסית ונהרג

תלמיד בית ספר שרץ להזהיר שכנים קשישים על תקיפה אווירית רוסית, הפך לקורבן הצעיר האחרון של המתקפה הרוסית באוקראינה. "אתה הגיבור שלי, אתה הגיבור של אוקראינה", כתב אביו ברשתות החברתיות

ילד ניסה להזהיר את שכניו הקשישים מתקיפה רוסית ונהרג
הילד ויאצ'סלב יאלישב צילום: באדיבות המשפחה

כששמע צפירות ברחבי עיר הנמל אודסה ביום שני האחרון, רץ ויאצ'סלב יאלישב בן ה-14 לספר לשכניו הקשישים על הטילים שבדרך במטרה לזרז אותם לתפוס מחסה, וזאת במקום ללכת למקלט הקרוב ביותר. אך הטילים פגעו בו האחרון והוא נהרג. אביו יבהן יאלישב, איש חיל האוויר האוקראיני שנלחם ב-2014 במזרח אוקראינה, פרסם על המעשה ההרואי של בנו ברשתות החברתיות.

"אתה הגיבור שלי, אתה הגיבור של אוקראינה", כתב אביו יאלישב, ואמר כי ויאצ'סלב חשש מכך ששכניו לא התקינו בטלפונים שלהם את האפליקציות המתאימות שמזהירות משתמשים מפני טילים ולכן רץ להזהירם. הנער נהרג כששתי רקטות פגעו בבתים והרסו את גג הכנסייה הסמוכה, יומיים לאחר שכוחות רוסים הרסו את המסלול בנמל התעופה הראשי של אודסה, במרחק של כמה קילומטרים בלבד משם.

ראש עיריית אודסה, גנאדי טרוחנוב, כינה את מותו של הילד 'מכה נוספת' לעיר שבדרום אוקראינה, ואמר: "לעולם לא תהיה מחילה למי ששפך את דמם של חפים מפשע, במיוחד ילדים", מנגד רוסיה הכחישה שוב ושוב שהיא פוגעת באזורים אזרחיים. אודסה לא נפגעה בתחילת מלחמת אוקראינה-רוסיה, אך הכוחות של פוטין הגבירו את התקיפות על עיר הנמל המרכזית בשבועות האחרונים.

שלושה דורות של משפחה כולל ילדה בת שלושה חודשים, נמחקו כאשר טיל רוסי פגע בבלוק דירות מקומי ב-23 באפריל בעיר. ממשלת אוקראינה מאמינה שרוסיה רוצה לנתק את הגישה שלה לכל קו החוף הדרומי שלה, ובכך לפגוע ביכולתה לייצא לחו"ל ולחנוק את כלכלת המדינה.

במקום אחר, לפחות 10 בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו מהפגזה רוסית על מפעל בעיר אבדייבקה שבאזור דונייצק במזרח אוקראינה אתמול. "הרוסים ידעו בדיוק לאן הם מכוונים. העובדים בדיוק סיימו את המשמרת שלהם וחיכו בתחנת אוטובוס לאוטובוס שייקח אותם הביתה מהמפעל", אמר מושל דונייצק פבלו קירילנקו.

מלחמת אוקראינה רוסיה ילד פשעי מלחמה אודסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד