ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לקראת בחירות האמצע

טראמפ הביע תמיכה במועמדים והוביל אותם לניצחון

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ השיג הלילה ניצחון חשוב לקראת המרוץ לנשיאות ב-2024. מועמד זניח בפריימריז לבחירות האמצע במדינת אוהיו ניצח הלילה לאחר שטראמפ תמך במועמדותו ואחוזי התמיכה בו קפצו | טראמפ העניק את תמיכתו ל–140 מועמדים בפריימריז ברחבי ארה"ב במטרה לחזק את כוחו 

טראמפ הביע תמיכה במועמדים והוביל אותם לניצחון
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

אזרחי ארה"ב יצביעו בנובמבר בבחירות אמצע כהונת הנשיא. כל 435 חברי בית הנבחרים ו–35 מתוך 100 הסנאטורים יעמדו לבחירה, לצד אלפי בעלי תפקידים ב–50 המדינות, ממושלים ועד חברי ועדות חינוך מקומיות. עונת הפריימריז שתימשך אל תוך הקיץ נהפכה למאבק בין שני אגפים דומיננטיים במפלגה הרפובליקנית טראמפ ונאמניו מול השמרנים הוותיקים והממסדיים, שמאחוריהם ניצבים גדולי התורמים.

המועמד שבו תמך באוהיו, ג'יי די ואנס, גבר הלילה (שלישי) על יריביו, אחרי שרק לפני כמה שבועות, בטרם הכריז טראמפ על התמיכה בו, עוד דשדש בסקרים. ההצבעה באוהיו נתפסה כמבחן כוח חשוב עבור טראמפ, שמאז ניצחונו בבחירות 2016 זוכה לפופולריות עצומה בקרב הבוחרים הרפובליקנים, ורבים רצו לראות אם הצליח לשמר את השפעתו האלקטורלית גם אחרי עזיבתו את הבית הלבן.

טראמפ טלטל את המרוץ הרפובליקני באוהיו בחודש שעבר כשהודיע על תמיכתו בוואנס – סופר וקפיטליסט מושבע – לקראת הבחירות לקונגרס שייערכו ב-8 בנובמבר. לאורך רוב הקמפיין דורג ואנס נמוך בסקרים, אבל התמיכה שקיבל מטראמפ כמעט ברגע האחרון הזניקה אותו לפתע לראש הטבלה, ודחקה משם את גזבר המדינה של אוהיו לשעבר, ג'וש מנדל.

טראמפ העניק לוואנס את תמיכתו אף שבעבר נודע ואנס כמבקר שלו ואף הכריז על עצמו כמי שמשתייך למחנה "לעולם לא טראמפ". בימים האחרונים המעיטו ואנס וטראמפ בחשיבות הביקורת הזו, וואנס עצמו אף הצהיר כי טעה בשעתו בדבריו.

לפנות בוקר הכריזו רשתות הטלוויזיה בארה"ב כי ואנס זכה בכ-31% מהקולות וגבר על מנדל, שהשיג רק כ-24%. כעת יהיה עליו להתמודד בבחירות של 8 בנובמבר מול חבר בית הנבחרים הדמוקרטי טים ראיין, שניצח כצפוי בפריימריז הדמוקרטיים.

ראיין עצמו נתפס כמי שמחזר אחרי תומכיו של טראמפ, בין השאר באמצעות קמפיין הפונה למעמד הביניים ולמעמד הנמוך, ושכולל הצהרות חריפות נגד סין. סוקרים ופרשנים מעריכים כי לעת עתה סיכוייו של ואנס לנצח גדולים יותר.

לפי אתר BallotPedia, טראמפ העניק את תמיכתו ל–140 מועמדים בפריימריז ברחבי ארה"ב. עיקר הדגש ניתן לתפקידי מפתח ב"מדינות מתנדנדות", שהצביעו למען טראמפ ב–2016 ואז הצביעו לג'ו ביידן ב–2020. טראמפ העמיד את תמיכתו בכל המועמדים על התנאי שאלה יהדהדו את טענתו חסרת הבסיס לזיופים רחבי היקף בבחירות האחרונות. לכן השאלה שמעסיקה את הרפובליקאים בתקופה הזאת היא עד כמה שימר טראמפ את אחיזתו בבייס שמצביע בפריימריז.

דולנד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד