י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חגיגה כואבת

ספריי ונפצים: בן 13 הובהל למרכז רפואי מאיר לאחר שנפגע בעיניו

בבית החולים אושפז אתמול אדם נוסף עם כוויות בשתי הקרניות כתוצאה מהתזת ספריי שלג. ד"ר פרימן, מנהל שירות הקרנית במרכז רפואי מאיר מזהיר: "השימוש בספריי ובנפצים עלול לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בראייה ואף לאיבוד הראייה"

ספריי ונפצים: בן 13 הובהל למרכז רפואי מאיר לאחר שנפגע בעיניו
פגיעת נפץ צילום: משטרת ישראל

אתמול (שלישי) אושפז צעיר במחלקת עיניים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, לאחר שדיווח על כניסת ספריי שלג לשתי עיניו. בבדיקה שנערכה לו נמצא כי הוא סובל מכוויות קשות בשתי הקרניות שלו, הצעיר אושפז לצורך טיפול אינטנסיבי בכדי לטפל בכוויות ולצמצם נזק עתידי וזיהום עיני הנפוץ במקרים אלו.

כמו כן, במהלך השבוע האחרון אושפז נער נוסף כבן 13 במחלקה, וזאת לאחר ששיחק עם נפץ שהתפוצץ סמוך לעיניו וגרם לכוויה בעור סביב העיניים, שריפה של הריסים וכוויות קשות בשתי הקרניות.

ד"ר אסף פרימן, מנהל שירות הקרנית במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית מתריע: "אנחנו נמצאים בפתחו של יום העצמאות ולצערי שנה אחר שנה מגיעים אלינו למיון עיניים ולמחלקה ילדים ובני נוער רבים הסובלים מפגיעות קשות בעיניהם כתוצאה משימוש בספריי שלג, בנפצים ובחומרים מסוכנים אחרים. אלו, עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים ואף להוביל לאובדן הראייה כתוצאה מכוויות חמורות ופגיעה עינית קשה, החל מפגיעה חיצונית עורית, כוויות פני שטח העין בקרנית העין ולעיתים אף לפצע חודר לעין המצריך התערבות דחופה".

עוד ממליץ ד"ר פרימן להימנע ממשחק בחומרי נפץ או מהתזה של חומרים אלו לכיוון הגוף בכלל ואזור הפנים בפרט.

במקרים של התזת ספריי שלג, במידה וישנה חשיפה לחומר יש לשטוף את העיניים תחת מים זורמים מתחת לברז למשך כרבע שעה ובמידת הצורך כשהכאב או תסמינים של טשטוש בראייה/כאבים חזקים אינם חולפים יש לפנות מיידית לטיפול רפואי.

במקרים של פגיעה ישירה בעיניים מנפצים יש לפנות להערכה רפואית בהקדם שכן מדובר בפגיעה שעלולה להיות קטלנית ולהסתיים בניתוח דחוף בניסיון להציל את העין.

נפץ בית החולים מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד