כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חודשו ביקורי היהודים

 עימותים בהר הבית: אבנים וחפצים נזרקו לעבר השוטרים | תיעוד

עשרות צעירים ערבים מתפרעים בשטח הר הבית, בעקבות חידוש עליית מבקרים יהודים להר | המתפרעים קראו קריאות הסתה ויידו אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את המבקרים | בארגוני הטרור איימו: "האישור לפרוץ למסגד אלאקצא - משחק באש" | צפו בתיעודים

 עימותים בהר הבית, ארכיון
 עימותים בהר הבית, ארכיון צילום: רשתות ערביות

כוחות משטרה פועלים הבוקר (חמישי) בשטח הר הבית, במקביל לחידוש עליית מבקרים יהודים להר. היום נפתח הר הבית ליהודים, שבועיים לאחר שנסגר - כמדי חודש הרמדאן. זאת, ברקע איומי ארגוני הטרור במהלך היממה האחרונה להסלים את המצב מידה ותהיה עליית יהודים.

"האישור שנתן הכיבוש למתנחליו לפרוץ למסגד אל-אקצא הוא משחק באש וגרירת האזור להסלמה. הכיבוש יישא במלוא האחריות לכך", נאמר בהודעת חמאס בימים האחרונים.

בתוך כך, צעיר יהודי הניף דגל ישראל על ההר - שנלקח ממנו ע"י השוטרים. במשטרה ציינו כי הכוחות פועלים לאבטחה ושמירת הסדר בהר הבית ולשמירה על חופש הפולחן כפי שמתקיים בשעות אלו.

במהלך הביקורים בהר החלו עשרות מפרי סדר בקריאות הסתה והפרת הסדר הציבורי, תוך יידוי אבנים וחפצים אחרים לעבר כוחות המשטרה המאבטחים את המבקרים.

מפרי הסדר נהדפו בתוך זמן קצר ונכנסו לתוך המסגד, ושם כהרגלם בתקופה האחרונה, החלו להתפרע ולהשליך חפצים מתוכו תוך גרימת נזק למסגד וחילולו. במהלך פיזור המתפרעים נחבל שוטר אחד באורח קל. במשטרה ציינו כי בשעה זו הביקורים נמשכים כסדרם ללא הפרעה למתפללים הנמצאים בשטח הר הבית, וכוחות הביטחון פועלים לאבטחה ושמירת הסדר באזור.

במשטרה מסרו כי פרסומים רבים ברשתות החברתיות בנוגע להר הבית נועדו להתסיס את האווירה. "במהלך הימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ושקריים רבים לגבי הר הבית, זאת במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות". נאמר בהודעת המשטרה.

"מדובר בפרסומים כוזבים חסרי כל אחיזה במציאות ופרסומם נעשה בכדי להטעות את הציבור, להסלים ולחמם את האוירה. אנו קוראים לציבור לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה פרועה זו שמופצת ברובה ע״י גורמים עוינים ובעלי אינטרס ברשתות החברתיות", הוסיפו במשטרה. "יובהר כי אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום. כל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות ובאפס סובלנות".

מהומות בהר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד