כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
טיסות רבות בוטלו

דרמה: אל על ביטלה את השתתפותה במטס יום העצמאות

בשל סכסוך עבודה ב'אל-על', עובדי התחזוקה לא השלימו את הבדיקות הנדרשות לפני הטיסה ומטוס החברה לא ישתתף במטס יום העצמאות. ביומיים האחרונים בוטלו 11 טיסות ליעדים שונים בעולם בעקבות סכסוך הטייסים עם חברת אל על, שרק בחודש שעבר מינתה מנכ"לית חדשה

דרמה: אל על ביטלה את השתתפותה במטס יום העצמאות
מטוס אל על צילום: Tomer Neuberg/Flash90

רגעים לפני ההמראה, מכונאי חברת התעופה הלאומית, אל על, נטשו היום (חמישי) את מטוס הדרימליינר של החברה שהיה אמור להשתתף במטס והחברה הודיעה כי היא לא תיקח חלק במטס יום העצמאות שמתקיים ברחבי הארץ. מחאת עובדי אל על התרחשה לאחר ששרת התחבורה מרב מיכאלי נאמה הבוקר בפתח אירוע הזנקת מטס התעופה האזרחית הישראלית של יום העצמאות. מההסתדרות הכללית נמסר כי הם אינם קשורים לעיצומים "בשום אופן וצורה".

ביטול ההשתתפות במטס במגיע במקביל לביטול של הרבה מאוד טיסות. בימים האחרונים בוטלו 11 טיסות לבוסטון, ניס, ציריך, דובאי, ברלין, פריז, ורשה, בריסל, בנגקוק, אתונה ויעדים נוספים. 

ביטול הטיסות התרחש על רקע דרישת טייסי אל על שהתבססו על ההבטחות מצד הנהלת החברה ונציגי הבעלים, קני רוזנברג, להחזיר את הקיצוץ של 31% בשכר הבסיס של טייסי אל על והפחתת 39% מתשלומי האש"ל לטייסים. קיצוץ שכר הטייסים היה אחד התנאים המרכזיים של משרד האוצר להסכם הסיוע שבמסגרתו המדינה הזרימה 314 מיליון דולר לאל על כולל השקעה של 105 מיליון שקל ב-14% ממניות החברה בספטמבר 2020.

תגובת חברת אל על: "אל על נאלצת לבטל מספר טיסות מסיבות מבצעיות שאינן בשליטתה. החברה, בשיתוף כלל מגזרי העובדים ובכל הסקטורים, עושים מאמצים רבים על מנת שניתן יהיה להוציא את הטיסות. צוותי אל על פועלים ברגעים אלה על מנת למצוא ללקוחות טיסות אחרות או פתרון חלופי הולם.

אנו מצרים על כך שנבצר מחברת אל על ליטול חלק במטס החגיגי של יום העצמאות ה-74, זהו אירוע חמור. אנו לומדים את הפרטים ונטפל על מנת שאירוע כזה לא יישנה".

תגובת מועצת עובדי אל על: "עובדי אל על מתעסקים כרגע בלטפל בכאוס שיצרו גל הביטולים כתוצאה מחוסר איוש של הטייסים. העדיפות הראשונה היא לטפל בנוסעי החברה ולא במטס הראווה של איגוד הטייסים בישראל".

אל על עיצומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד