ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בזכותי החל המו"מ

הרודן לוקשנקו: "בלארוס לא מהווה איום, המערב יכול לישון בשקט"

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי תרגילים שמבצע צבא בלארוס לא מהווים איום על מדינות אחרות ולדבריו הוא עושה "הכול" כדי לעצור את המלחמה של רוסיה באוקראינה

הרודן לוקשנקו: "בלארוס לא מהווה איום, המערב יכול לישון בשקט"
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו צילום: דוברות הקרמלין

בריאיון לסוכנות הידיעות AP, אמר הרודן הבלארוסי, אלכסנדר לוקשנקו, כי הוא לא "ראה בעיני רוחו" שהפעולות של רוסיה באוקראינה "ימשכו בדרך זו" והוא האשים את אוקראינה ב"התגרות ברוסיה".

לוקשנקו הציג עצמו כנציג מרכזי בשיחות בין מוסקבה לקייב. נשיא בלארוס, בן בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שעצר אלפים בבלארוס לאחר הבחירות האחרונות שלכאורה זויפו, הוסיף כי השימוש בנשק גרעיני הוא "בלתי מתקבל על הדעת", אך הוא לא יכול לומר אם לקרמלין יש תוכניות כאלה. לוקשנקו הוא רודן אכזרי שמתעלל ועוצר גורמי אופוזיציה, והאופוזיציה הבכירה של בלארוס נמלטה לליטא.

לוקשנקו, שצבאו ערך תרגילים עם כוחות רוסים בבלארוס לקראת הפלישה לאוקראינה, אמר כי הוא לא מתכנן לשלוח כוחות למלחמה. והוא חזר על כך בראיון. "אנחנו לא מאיימים על אף אחד ואנחנו לא מתכוונים לאיים ולא נעשה את זה", אמר במהלך הריאיון במינסק.

"יתרה מכך", הוסיף, "אנחנו לא יכולים לאיים, אנחנו יודעים מי מתנגד לנו, אז לפתוח מלחמה כאן במערב זה ממש לא האינטרס של המדינה הבלארוסית. אז המערב יכול לישון בשקט". הוא הוסיף: "עשינו ועושים הכול עכשיו כדי שלא תהיה מלחמה. בזכותי החל המשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה".

אלכסנדר לוקשנקו בלארוס מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד