כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יום הולדת שנה

אב לתשיעייה: "האתגר, לשים אותם לישון"

חלימה סיסה ילדה תשעה תינוקות במרפאת עין בורג'ה בקזבלנקה, מרוקו, ב-5 במאי שנה שעברה, ושברה בכך את השיא העולמי הנוכחי שקבעה נדיה סולמן בשנת 2009, שילדה שמונה תינוקות. כעת הילדים חוגגים שנה, ואביהם מספר על האתגרים בגידול תשיעייה

אב לתשיעייה: "האתגר, לשים אותם לישון"
פגייה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לפני שנה חלימה סיסה, ממדינת מאלי שבאפריקה, ילדה תשיעייה במרפאת עין בורג'ה בקזבלנקה מרוקו, כי במדינתה מאלי לא היה את המכשור הרפואי שהיא הייתה זקוקה לו.

תשעת התינוקות של גב' סיסה, נולדו בניתוח קיסרי, הם שקלו בין 500 גרם לקילו אחד כאשר נולדו, הם נותרו באינקובטור ביחידה לטיפול נמרץ, שם הם טופלו מסביב לשעון על ידי צוות רופאים ואחיות. הם יצאו מהאינקובטור רק באוגוסט האחרון.

האבא, קאדר ארבי, סיפר ל'דיילי מייל' לרגל יום ההולדת של התשיעייה, על ההתמודדות: "לגרום לכולם לישון בו זמנית הוא אולי האתגר הגדול ביותר". לדברי ארבי, המשרת בצבא מאלי, זוהי רק הפעם השנייה בה הזדמן לו לבקר את צאצאיו. האב חזר אחרי הלידה למאלי, להמשך שירותו הצבאי, האם נותרה עם הילדים, ארבעה בנים וחמש בנות, במרוקו, שם היא מקבלת סיוע ממרוקו בתמיכת המלך.

אחד הבנים נקרא אחר מוחמד השישי, מלך מרוקו. "הם הוזנו בבקבוק מההתחלה בעקבות המלצת הרופא. איזה אדם יכול להניק תשעה תינוקות בו זמנית?" הוא אמר ל'דיילי מייל'.

100 טיטולים ביום: ילדה תשיעייה ומספרת על ההתמודדות

ארבי דיבר על הקשיים בטיפול בכל כך הרבה תינוקות, והצביע על כך שאפילו רק אחד הוא בדרך כלל אתגר. הוא הסביר כיצד לכל אחד יש אישיות ייחודית, כאשר חלקם זקוקים ליותר תשומת לב, חלקם צריכים להיות על הידיים יותר ואחרים נודניקים יותר. כשתיארה את הלידה אמרה האמא חלימה: "כשהתינוקות יצאו, היו כל כך הרבה שאלות שעברו לי בראש. הייתי מאוד מודעת למה שקורה ונראה היה כאילו יצא ממני זרם אינסופי של תינוקות".

קזבלנקה מרוקו לידה מאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד