כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הורשע ברצח ילדה

יהודי שהוטבל לנצרות, יוצא להורג בגז הנאצי

יהודי שנידון למוות ב-1987 בגין רצח של ילדה בת 8, הוא בנה של יהודייה שברחה מאוסטריה בתקופת השואה. הקהילה היהודית המקומית ערערה על השימוש בגז ציקלון B ששימש את הנאצים, אך ללא הצלחה

יהודי שהוטבל לנצרות, יוצא להורג בגז הנאצי
צללית צילום: unsplash

מדינת אריזונה בארצות הברית תוציא להורג את פרנק אטווד, רוצח יהודי שהוטבל לנצרות, באמצעות סוג גז ששימש את מחנות המוות הגרמניים. בית המשפט העליון של אריזונה קבע, כי פרנק אטווד, שנידון למוות ב-1987 בגין רצח של ילדה בת שמונה, יקבל פרק זמן של שבועיים, כדי לבחור בין זריקה קטלנית לבין מוות בכימיקלים שהנאצים השתמשו נגד יהודים.

ההחלטה מגיעה כאשר מדינות שמרניות בארה"ב, מתמודדות עם קשיים סביב זריקות קטלניות, מחפשות דרכים חלופיות לבצע הוצאות להורג של הנידונים למוות, כולל תאי גזים וכיסאות חשמליים. לדברי עורך דינו, רשויות הכלא במדינה הדרום-מערבית שוקלים להשתמש במימן ציאניד, המרכיב העיקרי של גז ציקלון B, חומר כימי המזוהה לשמצה עם השואה. אמו של אטווד, הינה יהודיה שנמלטה מאוסטריה ב-1939 מהנאצים, מאז הוטבל אטווד בכנסייה הנוצרית היוונית-אורתודוקסית. כך דווח אתר Times of Israel.

רק שבע מדינות בארה"ב עדיין מתירות הוצאות להורג באמצעות תאי גזים, אך אף אחת מהן לא השתמשה בשיטה זו מאז 1999. רובן החליטו לבצע הוצאות להורג רק באמצעות הזרקת כימיקלים קטלניים. אך ספקות לגבי חוקיותן של זריקות קטלניות - החשודות בגרימת סבל בלתי חוקי לנידונים - יש בשפע, וחברות התרופות החלו לסרב לספק את הכימיקלים הדרושים, מה שהוביל לירידה חדה בעונש המוות בכל ארה"ב. אריזונה לא ביצעה הוצאות להורג מאז 2014, אז סבל אסיר מפרכוסים מייסרים במשך שעתיים לאחר שהוזרק לו קוקטייל כימי קטלני.

בפברואר, הקהילה היהודית המקומית הגישה בקשה שלא להשתמש בגז מהסוג שהשתמשו בו הנאצים להשמדת העם היהודי; "זה מחריד שאריזונה תבחר להשתמש בגז הזה, זאת אותה אותה תרכובת כימית ממש ששימשה את הנאצים באושוויץ לרצוח יותר ממיליון בני אדם", אמר טים אקשטיין, ראש המועצה ליחסי הקהילה היהודית בפיניקס שבאריזונה.

אריזונה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד