כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת מושב הקיץ

אורבך: לא אפרק את הבלוק עם שקד וקארה - יש לי דרישות מבנט

לאחר פרישת עידית סילמן מהקואליציה, בליכוד סימנו את ח"כ ניר אורבך כפורש הבא, אולם למקורביו אמר אורבך כי "פרישה מהחיים הפוליטיים - לא עומדת על הפרק", אורבך הסיף כי הוא "מחויב לבלוק עם שקד וקארה אך לדבריו, הוא דורש מבנט "לחזור לדבר בשפה לאומית"

אורבך: לא אפרק את הבלוק עם שקד וקארה - יש לי דרישות מבנט
ניר אורבך עם נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכנסת נערכים לקראת סיום הפגרה ובקואליציה מתכוננים לקרב הישרדות ולהילחם על היכולת להעביר חוקים, לאחר פרישת יו"ר הקואליציה סילמן. העיתונאי אמיר אטינגר חשף הבוקר ב'ישראל היום' שיחות של ח"כ ניר אורבך עם מקורביו בהן נתן דעתו על המצב הפוליטי לקראת כנס הקיץ, בתום שבועות סוערים מבחינה אישית ופוליטית.

"פרישה מהפוליטיקה לא על הפרק", מבהיר אורבך, "עשיתי שנה משמעותית בכנסת ואני חושב שיש לי עוד מה לתרום". אורבך התייחס לבלוק שלו עם שקד וקארה, שנכרתה לאחר פרישת סילמן כדי למנוע מהליכוד ליצור מתח בין חברי ימינה על זהות הפורש הבא מהמפלגה: "אני מחויב לבלוק עם איילת ואביר. אין עדיין ממשלת ימין על מלא. גם אם אני מקבל החלטה לעשות צעד, ישראל לא הולכת לאבדון. הקואליציה צריכה להתעשת רגע לפני שאין לה זכות קיום".

אורבך דיבר על הטלטלות מבית של מפלגת ימינה ולפרישת שיקלי: "מבחינה ערכית, שיקלי היה צריך להתפטר מזמן סביב חוק האזרחות וההצבעה נגד הממשלה, "בנט לקח אותי אחרי שהפסדתי לבית היהודי, לפני שנה כשלחצו עלי ללכת למקומות אחרים לפני השבעת הממשלה. אם זה לא היה מתאים לי - הייתי מתפטר. אני חושב ששיקלי היה צריך להתפטר, בנט הביא אותו לפוליטיקה אם הוא לא מרוצה, שילך". 

אורבך התייחס לאולטימטום שהציב להמשך קיום הקואליציה: "יש לי תוכנית עבודה שאני רוצה לקדם, יש את שלושת הדברים שדרשתי ויש גם את הדברים הלא רשמיים שיודעים שחשובים לי, כמו חומש ומימוש מתווה אביתר". בעניין חומש, הוסיף אורבך, "מי שרוצה לשמור על הממשלה יודע שהוא לא יכול לעשות דברים כאלה חד־צדדיים, זה לא הזמן". עוד הוסיף: "מועצת התכנון העליונה תתכנס וזה עניין של ימים ספורים, זה ברור לכולם. במרחב ההחלטה יש השפעה לביקור ביידן".

אורבך הדגיש שהוא מתכוון גם להיאבק על חיבור חשמל בהתיישבות הצעירה. לדבריו, "יש כמה יישובים שצריכים להיות מאושרים כבר עכשיו, וכמה יישובים נוספים שאני רוצה שיעשו עליהם סקר, כאלה שידועים כאדמות מדינה אבל משום מה המדינה לא הוציאה לסקר - זה מה שדרשתי".

לצד האולטימטום, אורבך, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום', הדגיש בפני מקורביו כי זו רק ההתחלה והוא רוצה לראות שינוי אמיתי בקואליציה כדי להבטיח את המשך קיומה: "אני כל הזמן מדגיש לבנט שאלה הדברים שדרשתי במיידי אל מול בריחה שמאלה שהייתה בחודשים האחרונים לפני פרישת סילמן. אבל זה לא זבנג וגמרנו, בנט צריך להפיח רוח לאומית ואמירות לאומיות בממשלה.

"אני יודע שיש פרעות בהר הבית והמשטרה נכנסה וטיפלה כמו שצריך, ואני יודע שכמות העולים להר הבית הייתה פי שניים מלפני הקורונה, אבל בסוף אם יוצא החוצה שאנחנו בלי רוח לאומית אז זה לא טוב. אני לא רוצה 10 מעלות ימינה, אני רוצה רוח לאומית, ממשלה שיודעת לדבר כמו שבנט דיבר כל השנים, דוד המלך וחנה סנש - השפה הזאת צריכה להיות נוכחת".

ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד