כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היחסים מתחממים

ג'ארד קושנר גייס מיליארדים מסעודיה לחברות סטארט אפ ישראליות

חתנו של טראמפ גייס שני מיליארד דולר מקרן ההשקעות של סעודיה שיושקעו בשני סטארט אפים ישראליים. קושנר, לפי דיווח אמריקאי, מנסה לקדם בישראל השקעות ממדינות ערביות עשירות אחרות

ג'ארד קושנר גייס מיליארדים מסעודיה לחברות סטארט אפ ישראליות
ג'ארד קושנר בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד סימן להתחממות ביחסים בין סעודיה לישראל: קרן ההשקעה הפרטית אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מתכננת להשקיע מיליוני דולרים בכסף סעודי בסטארט אפים ישראליים.

בעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' דווח כי הקרן של קושנר גייסה יותר משלושה מיליארד דולר, כולל שני מיליארד דולר מקרן ההשקעות של סעודיה – וכבר בחרה שתי חברות ישראליות ראשונות להשקיע בהן. זאת הפעם הראשונה שהקרן הסעודית העשירה תשקיע בישראל, שעמה הממשלה הסעודית אינה מקיימת יחסים דיפלומטיים. זהו רמז להתקרבות המתחוללת בשנים האחרונות בין ירושלים לריאד.

קושנר לא פירט איזו חברה ישראלית תעבוד עם הקרן, או כמה כסף יוזרם לישראל, אך אמר לוול סטריט ג'ורנל כי העבודה שלו בבית הלבן "עוררה שינוי אזורי היסטורי שיש לאוכפו ולטפחו כדי לסחוט ממנו את מלוא הפוטנציאל". בעת עבודתו כיועץ בכיר לנשיא לשעבר טראמפ, קושנר מילא תפקיד מרכזי בקידום היחסים של ישראל עם שכנותיה הערביות.

הוא סייע לרקום את הסכמי אברהם בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות, ופיתח קשרים חזקים עם מנהיג סעודיה, נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן. הצעד הכלכלי מהווה סימן נוסף לנכונותה של סעודיה לקיים קשרים פומביים עם ישראל, למרות שאין יחסים דיפלומטיים רשמיים בין המדינות. על פי הדיווח, בסעודיה הסכימו למהלך עקב שכנועים רבים של קושנר, שהבהיר להם כי "אם לא ישקיעו, תוחמץ הזדמנות להשקיעבעמק הסיליקון של המזרח התיכון".

בוול סטריט ג'ורנל ציטטו גורמים המעורבים בתהליך אשר טענו כי "כל השקעה סעודית בישראל אושרה על ידי הנסיך מוחמד בן סלמאן". למרות זאת, משרד התקשורת הסעודי, כמו גם בכירים בממשל, לא הגיבו לפרסום.

קושנר, כך לפי הדיווח, מנסה לקדם בישראל השקעות ממדינות ערביות עשירות אחרות, בהן איחוד האמירויות וקטאר – שגם היא טרם נרמלה את יחסיה עם ישראל. יצוין כי האמירויות ובחריין כבר הוציאו לפועל כמה וכמה השקעות בארץ. קרן ההשקעות של קושנר, מקווה גם לפי העיתון להביא טכנולוגיה ישראלית לאינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם בהיקף אוכלוסייתה. קושנר, יצוין, פעל בתקופתו בבית בלבן לקדם גם הסכם שלום בין ישראל ואינדונזיה, ללא הצלחה.

ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד