י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היסטוריה בבירת האיחוד האירופי

בשומרון לא עוצרים: שדולה למען השומרון תוקם בפרלמנט הבלגי

לאחר עבודה של שנים, הודיע ראש מועצת שומרון יחד עם חבר הפרלמנט הבלגי קון מטסו, על הקמת שדולה למען השומרון בפרלמנט הבלגי | מטסו:"קורא לרש"פ להפסיק לתת כסף למחבלים. יחד ננצח" | יוסי דגן: "נגיע עד בתי הפרלמנט במלחמה על תנופת בנייה בשומרון והדברת החרם וה. Bds"

בשומרון לא עוצרים: שדולה למען השומרון תוקם בפרלמנט הבלגי
יוסי דגן עם חבר הפרלמנט הבלגי צילום: באדיבות המצלם

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נפגש,עם חבר הפרלמנט הבלגי קון מטסו זאת לאחר סדרת פגישות שקיים איתו בשנים האחרונות בשומרון ובפרלמנט הבלגי. בין השאר ביקור שקיים ראש מועצת שומרון פעמיים עמו בפרלמנט הבלגי, וסיור גומלין של 3 ימים שקיים מטסו בשומרון. 

השבוע לאחר מאמץ משולב הגיעה ההכרזה על הקמת שדולה למען יהודה ושומרון בפרלמנט הבלגי. השדולה תעסוק במלחמה במימון האיחוד האירופי להשתלטות בלתי חוקית פלסטינית בשטחי C, במאבק כנגד הרשות הפלסטינית ומימון מחבלים בכלא הישראלי ובעצירת יוזמת האיחוד האירופי לסימון המוצרים ביו"ש.

השדולה בפרלמנט הבלגי מצטרפת לשדולות וקבוצות ידידות נוספות למען השומרון בפרלמנטים ובתי נבחרים שונים בעולם, בניהם באיחוד האירופי, בארה"ב, ומקסיקו. 

בפגישה עם חבר הפרלמנט אמר דגן: "זהו רגע היסטורי, אנחנו יחד נקים את השדולה שתפעל למען יהודה ושומרון בפרלמנט הבלגי. לב ליבו של האיחוד האירופי, יחד נעצור את היוזמות שפוגעות ביו"ש ובשאיפות "השלום" של האיחוד האירופי. צעד ראשון יהיה מלחמה במימון של האיחוד האירופי לבניה בלתי חוקית בשטחי C, ומימון קמפיין ההסתה והשקר הקרוי בשם המזעזע "אלימות המתנחלים". אנחנו מודים לחברנו קון מטסו על חברות בת שנים שבאה עכשיו לידי ביטוי בשיתוף הפעולה הזה". 

חבר הפרלמנט קון מטסו אמר במעמד: "תודות לחברי היקר יוסי דגן זכיתי לבקר ביהודה ושומרון, ואומר את מסקנותיי. המסקנות הן שהמקום הזה שיש מי שקוראים לו גדה מערבית, הבעיה במקום יכולה להיפתר עי ישראלים ופלסטינים ללא יותר מדי התערבות בינלאומית.

אני ראיתי שסימון מוצרים לא מועיל כאן לא לישראלים ולא לפלסטינים. דאגה נוספת היא שבאזור הזה שנמצא תחת שלטון ישראלי, (שטחי. C) הרשות הפלסטינית בונה בתים באופן לא חוקי והפעילות הבלתי חוקית הזו ממומנת עי האיחוד האירופי. זה דבר שמביא להרבה מתח בין הפלסטינים לישראלים כך שאנחנו לא עוזרים בזה. בנימה אישית אני רוצה לבקש מהרשות הפלסטינית לשנות את החוק שמאפשר מתן כסף למחבלים בכלא הישראלי.   יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אני יכול להבטיח לכם שאני אהיה חבר של יהודה ושומרון, ויחד אנחנו נצליח

חבר הפרלמנט הבלגי קון מטסו הוא חבר במפלגת N-VA, אחת המפלגות הגדולות בפרלמנט הבלגי, הוא נחשב לכוח עולה ויש הסבורים כי הוא צפוי להיות שר הבטחון הבא של בלגיה.  לשעבר יו"ר הוועדה למלחמה בטרור בפרלמנט הבלגי, מטסו התמנה לבית הנבחרים הבלגי ב 2014, לפני כן כיהן כראש עיריית אדגם, כיום הוא מכהן כחבר פרלמנט בלגי ונציג אנטוורפן בפרלמנט הבלגי.

בלגיה יוסי דגן יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד