י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עשרות מיליוני שקלים

ביטול הבדיקות בנתב"ג: ביקורת על משרד הבריאות "למה להמשיך לסחוט כסף?"

לאחר הודעת משרד הבריאות על ביטול חובת בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג החל מה-20 במאי, קולות רבים מותחים ביקורת על משרד הבריאות וקוראים לבטל את הבדיקות באופן מיידי. המבקרים טוענים כי נתוני התחלואה מאפשרים זאת, וכי הרווח של חברות הבדיקות בשבועיים הקרובים יעמוד על כ32 מיליון שקל. ח"כ גלעד קריב: "לסיים את המצב הבריאותי המיוחד"

ביטול הבדיקות בנתב"ג: ביקורת על משרד הבריאות "למה להמשיך לסחוט כסף?"
בדיקות בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הבוקר (ראשון) הודיע משרד הבריאות כי החל מתאריך 20 במאי, תבוטל חובת בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג, אך ישנם רבים המותחים ביקורת על החלטת המשרד להכניס את ביטול הבדיקות לתוקף רק בעוד שבועיים, וקוראים להכניס את ההחלטה לתוקפה באופן מיידי.

מספר רופאים במערכת הבריאות טוענים כי החלטת משרד הבריאות תמוהה, מאחר ולטענתם "נתוני התחלואה בקורונה בישראל מאפשרים לבטל את הבדיקות בנתב"ג באופן מיידי. למה להמשיך לסחוט כסף ממי שיגיע ארצה למשך 12 יום אז תיכנס ההנחיה לתוקף?".

טענות רבות נשמעו על כך שמעורבים בהחלטה גם שיקולים כספיים, כך לדוגמה צייץ העיתונאי מאיר מרציאנו בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "על פי הערכות רשות שדות התעופה, כ-400 אלף ישראלים צפויים להיכנס ארצה עד 20 במאי. עלות בדיקת pcr בסיסית עומדת על 80 שקלים". מנתונים אלו עולה כי בשבועיים הקרובים חברות הבדיקות יוכלו לגרוף לכיסם הכנסות בסך של כ32 מיליון שקלים.

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב(העבודה) התייחס לביטול הבדיקות וקרא לסיים את המצב הבריאותי המיוחד עליו הוכרז בתקופת מגפת הקורונה. קריב צייץ וכתב: "‏‏מברך את שר הבריאות על ההחלטה לבטל את הבדיקות בכניסה לנתב"ג. במצב הנוכחי של הקורונה יש לחזור לשגרה מלאה תוך התמקדות בהגנה על אוכלוסיות ספציפיות בסיכון. ככל שמצב העניינים ימשך, ראוי לסיים גם את המצב הבריאותי המיוחד ולחזור לשגרה דמוקרטית מלאה. אציג ציפייה זו בפני שר הבריאות ורה"מ".

קורונה בדיקות שדה התעופה בן גוריון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד