כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא שולל את חמאס

הפרשן הערבי שתומך בחיסולו של סינוואר ומסביר

11 חיילים מצרים נהרגו בסוף השבוע בפעולת טרור במצרים. הפעולה בוצעה כנגד מתקן לוויסות תעלת מים מזרחית לתעלה, נשיא מצרים: "נעקור את הטרור מן השורש". פרשן מוסלמי בולט: "לא מן הנמנע כי חמאס לקח חלק"

הפרשן הערבי שתומך בחיסולו של סינוואר ומסביר
אמג'ד טאהא צילום: באדיבות המצלם

ביום שבת האחרון נהרגו 11 חיילים בפעולת טרור במצרים, מזרחית לתעלת סואץ, כך הודיע דובר צבא מצרים. בהודעה נמסר כי הפעולה בוצעה כנגד מתקן לוויסות תעלת מים מזרחית לתעלה, וכי בתקיפה נהרגו עשרה חיילים וקצין אחד. עוד נמסר, כי מתנהל מצוד אחרי המפגעים בתוך סיני. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר בתגובה לפעולת הטרור בסיני, כי "פעולות טרור מעין אלה לא תקהינה את נחישותם של מצרים ושל צבאה לעקור את הטרור מן השורש".

אמג'ד טאהא, מומחה לעניינים בינלאומיים, סופר ידוע במפרץ (GCC) כולל איחוד האמירויות, ופרשן מדיה חברתית פופולרי במפרץ הפרסי, משפיע מאוד על המדיה החברתית הבריטית-בחריינית, ומקדם נורמליזציה בין מדינות ערב וישראל. ומשמש גם כן כעיתונאי וכפרשן פוליטי לענייני ערבים. כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מיליציות חמאס שיתפו פעולה בעבר עם דאעש כדי לפגוע בצבא המצרי ולהברחת אנשי חיזבאללה, ולכן אינני שולל את השתתפות חמאס במתקפת הטרור על ביטחון מצרים ממערב לסיני. מותו של יחיא א-סינואר יגביר את ההגנה על העם הפלסטיני מפני טרור, שכן הריגתם של אוסאמה בן לאדן ואל-בגדאדי הייתה שמחה לתושבי אפגניסטן ועיראק".

‏שגרירות ישראל בקהיר גינתה את התקפת הטרור באזור תעלת סואץ שגבתה את חייהם של 11 אנשי צבא מצרים. השגרירה אמירה אורון: "ישראל מגנה את פעולות הטרור האלה שנועדו לערער את הביטחון ושסותרות את הערכים האנושיים. תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים", כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

אמג'ד גם גינה את הפיגוע הנורא באלעד ביום חמישי האחרון וכתב: ‏"אנחנו מגנים בתוקף את הפיגוע הרצחני בעיר אלעד. אנחנו בעד שלום, ונעמוד יחד עם עם ישראל נגד הטרור. תמשיכו בישראל לחגוג את היום הלאומי שלכם, חג העצמאות, הפחדנים האלה הם רודפי ואוהבי מוות ואתם אוהבי חיים".

לאחר מעצרם של המחבלים סמוך לאלעד, כתב אמג'ד: "‏ברכות על מעצר המחבלים. אפילו העם הפלסטיני סירב לתת מחסה למחבלים הללו ושיתף פעולה עם מנגנוני הביטחון בישראל כדי לתפוס אותם. זו הצלחה גדולה לקול השלום שגבר על הפשע והטרור. אנו מייחלים למעצרו של סינוואר שהרג ילדים בעזה ופגע בביטחון מצרים. יש להעניש את מי שתמך, מימן ושיבח את המחבלים".

חיזבאללה חמאס מצרים בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד