י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסית את האש

בכיר בשב"כ: הממשלה לא קובעת אם מחבל ייתפס חי או מה התנאים שיקבל

עזרא סער, בכיר לשעבר בשב"כ התייחס היום על הדיון הציבורי שהתעורר לאחר תפיסת המחבלים מהפיגוע באלעד כשהם בחיים ואמר כי "יש שיקולים רבים, אולי זה ימנע את הפיגוע הבא" הוא התייחס גם לתנאים שמקבלים המחבלים בכלא ואמר כי מדובר בהחלטה של אנשי שב"ס בלבד ולא של הממשלה 

בכיר בשב"כ: הממשלה לא קובעת אם מחבל ייתפס חי או מה התנאים שיקבל
הזירה בה נלכדו המחבלים מאלעד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שני המחבלים אשר ביצעו את הפיגוע הקשה באלעד, שבו נרצחו שלושה ישראלים, נתפסו הבוקר (ראשון) על ידי כוחות צה"ל כשהם עוד בחיים ואף צולמו כשנותנים להם סיגריה בשטח, הדבר עורר זעם רב ברשתות ויש גם מי שהעביר ביקורת על תנאי ה"מלון" שהמחבלים הללו יזכו כאשר יכנסו אל הכלא הישראלי. 

עזרא סער, בכיר לשעבר בשב"כ ועמית מחקר במכון לחקר הטרור באונ' רייכמן, דן על כך עם אריה אלדד ובן כספית ב־103fm והסביר מדוע כוחות הביטחון לא מיהרו לחסל אותם. לדבריו, "שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל לא עוסקים בנקמה וחיסולי חשבונות. יש חשיבות גדולה למעצר מחבל בעודו בחיים, בין היתר כדי למנוע פיגועים נוספים".

בהמשך, עוד הוסיף: "תנאי המחבלים בכלא? זה לא קשור לממשלה או ראש הממשלה. זה אפילו לא קשור לדרג השרים. אלו החלטות מקצועיות של ניהול היום יום - היום יום של אנשי השב"ס, שב"כ או משטרה שמתעסקים עם חלאות האדם הללו מאוד סזיפי".

פיגוע באלעד תפיסת מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד