כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא הציבו דרישות מסובכות

לקראת ניתוק? דיונים קדחתניים ב'עדה' לגבי מירון

בעדה החרדית בירושלים דורשים תשובות מפרויקטור מירון בכל מה שקשור לאופן העלייה לציון; דרכי הצניעות והגישה, מקום לחלאקע'ס ותפילות במקום ראוי | ב'עדה' קיימו היום דיון שלישי בנידון | 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

לקראת ניתוק? דיונים קדחתניים ב'עדה' לגבי מירון
העבודות במירון לקראת ל"ג בעומר צילום: דוד כהן, פלאש 90

זעם רב בחוגי העדה החרדית והקנאים בירושלים לקראת אירועי מירון תשפ"ב. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעדה החרדית קיימו היום (ראשון) דיון שלישי בנוגע להתנהלות פרויקטור מירון באשר למתן מענה לקהילות במירון.

נציגי פרויקטור מירון, צביקי טסלר ובראשם ניצב אריק יקואל והיועץ מני חדד זומנו היום למושב מיוחד בבית הדין של העדה החרדית בירושלים.

גורמים שנכחו במקום מספרים ל'בחדרי חרדים' כי לאחר שהללו נשאלו שאלות על דרכי הגישה, דרכי המהדרין, ואופן העלייה באוטובוסים, מתחם חלאק'עס, אמירת תהילים במקומות ראויים ובטיחותיים ועוד, לדברי הנוכחים הם לא סיפקו תשובות ברורות שיישבו את דעתם של חברי הבד"ץ, וכעת שוקלים בבית הדין העדה החרדית לפרסם איסור גורף לכלל הקהילות על שיתוף פעולה עם הרשויות בנושא העלייה למירון.

כמו כן בעדה החרדית צפויים לפרסם איסור גורף להשתתף בטקס האזכרה של קדושי מירון שצפוי להתקיים במוצאי ההילולא, אשר לטענת גורמים המעורים צפוי להתנהל כטקס חילוני אשר יפרוץ את גדרי הקדושה וזאת למרות שבו יופיעו אמנים חרדים חסידיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבוע שעבר, לראשונה בהיסטוריה הבינו גם בפלגים הכי קיצוניים והקנאים בירושלים כי יש לשבת עם פרויקטור מירון צבי טסלר ואכן ישבו עמו עסקני 'העדה', אך הוא טרם חזר עם תשובות מספקות לקהילות כשההילולא הולכת ומתקרבת.

יצוין כי לקנאים לא היו דרישות מיוחדות מלבד להגיע למירון באמצעות תחבורה ציבורית מטעמם על טהרת הקודש, אוטובוסים במחיר יקר יותר מזו שמעמידה המדינה עבור אלו שהצליחו לרכוש כרטיס שמוגבל ל-200 אלף בשביל, לאורך היממה כולה.

בסיום המפגש, כמה קנאים צעקו לעברם של המוזמנים לבית הדין מטעם פרויקטור מירון, לדבריהם זהו רק פרומו לקראת מה שיקרה בל"ג בעומר בו ביום בהר מירון וסביבותיו.

 

העדה החרדית צבי טסלר אירועי מירון ל''ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד