ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עדיין חוששים מהנאצים

ניצולי שואה סרבו להתפנות לגרמניה והוטסו לישראל

כ-40 ניצולי שואה מאוקראינה הוטסו לישראל, מכיוון שסירבו לנסוע למדינה שחוללה את השואה. גרמניה קיבלה לאחרונה אלפי ניצולי שואה מאוקראינה, אך היו כאלה שלא הסכימו להגיע למדינה ממנה הם נמלטו לפני כ-80 שנה

 ניצולי שואה סרבו להתפנות לגרמניה והוטסו לישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

בילדותם, הם ברחו לרוסיה כדי להימלט ממכונת ההרג הנאצית שהחריבה את ארצם ורצחה שישה מיליון יהודים במסגרת ניסיון השמדת העם היהודי.

כעת, הפלישה הרוסית מביאה ניצולי שואה להתפנות לגרמניה בפיתול טראגי של ההיסטוריה שעקר אותם שוב בחייהם. לאחר שרוסיה תקפה את אוקראינה, ארגונים יהודיים שנתמכים על ידי ממשלת גרמניה פתחו במבצע הצלה מורכב לפינוי ניצולי השואה שנותרו באחת הקהילות הגדולות ביותר של ניצולי שואה בעולם.

לפני פלישת רוסיה, מנתה האוכלוסייה היהודית באוקראינה כ-200,000 איש, כולל 10,000 ניצולי שואה, לפי קבוצות יהודיות. ארגונים יהודיים מעריכים שיותר מ-40,000 יהודים נמלטו מהמדינה מאז ה-24 בפברואר, כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לתקוף את אוקראינה בתאונה שהיא נועדה "להילחם בנאצים שנמצאים באוקראינה".

אוקראינה הסובייטית הייתה ביתם של יותר מ-2.5 מיליון יהודים כאשר היא נכבשה על ידי גרמניה הנאצית ב-1941. כ-1.5 מיליון מהם נספו בשורה של מעשי טבח מצד משתפי פעולה אוקראינים. או נלקחו למחנות ריכוז. חלקם שרדו את הכיבוש, בעוד כ-800,000 נמלטו לרוסיה, כולל רוב האנשים שפונו כעת לגרמניה בעקבות המתקפה הרוסית השנה.

חלקם פחדו ללכת לגרמניה, התוקפן לשעבר. קרוב ל-40 מהם הוטסו לישראל מכיוון שסירבו לנסוע למדינה שחוללה את השואה. כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

מלחמת אוקראינה רוסיה ניצולי שואה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד