י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ללא בושה

אלמוני גנב לניצול שואה את כסא הגלגלים

קשיש בן 96 ממנהטן ניו יורק, גילה כי כסא הגלגלים החשמלי שלו נגנב מחוץ לחדר הרופא שבו שהה שעתיים. הוא סיפר כי אנשים רבים וטובים הציעו לממן לו כסא חדש. "כולם ניסו לעזור מאוד וזה גורם לי להרגיש טוב מאוד"

אלמוני גנב לניצול שואה את כסא הגלגלים
הגנב על כסא הגלגלים צילום: משטרת ניו יורק

אריק פלאן, בן ה-96, ניצול שואה, יליד אוסטריה, שמתגורר כיום במנהטן שבניו יורק, גילה שכיסא הגלגלים החשמלי שלו נעלם כאשר שהה בחדר רופא במשך כשעתיים. בראיון ל'ניו יורק פוסט' אמר פלאן כי הוא לא מוטרד מאובדן כיסא הגלגלים שלו שעולה 2,500 דולר, למרות שהוא שואל את עצמו מדוע מישהו יגנוב כסא גלגלים מאדם נכה. "הייתי אומר שלגנוב כיסא גלגלים תמורת השווי שלו, זה לא חשוב. זה כסא גלגלים ישן בלי הרבה ערך לדעתי", אמר הניצול הקשיש.

"לגנוב כיסא גלגלים מאדם נכה שמתכוון לצאת לרחוב וברור שלא יכול ללכת, וצריך להתמודד עם המצב כדי להגיע הביתה, זה דבר מאוד קשה, זה דבר מאד לא מוסרי שפשוט אסור לעשות", שב הקשיש ואמר.

פלאן אמר שהוא הגיע למרפאה בשדרות ווסט אנד ליד רחוב 73, בערך בשעה 08:00 בבוקר יום שלישי האחרון והשאיר את כיסא הגלגלים שלו בחוץ כפי שהוא רגיל לעשות בגלל שיש במקום מדרגה. "אני מחנה אותו ליד הדלת, כי היתה מדרגה ולא יכולתי להיכנס עם כיסא הגלגלים" הסביר פלאן. הקשיש היה בפנים לפרוצדורה רפואית שארכה כשעתיים וכשיצא, גילה כי כיסא הגלגלים שלו נעלם.

בתיעוד ממצלמות שפורסם על ידי משטרת ניו-יורק, נראה אלמוני מתגלגל במורד המדרכה בשדרות ווסט אנד על כסא הגלגלים הגנוב. פלאן דיווח על התקרית למשטרת ניו יורק ולקח מונית הביתה לדירתו. הוא מתכנן לרכוש כיסא גלגלים חדש, אבל אמר שהליכה למעשה טובה לבריאותו. "אני בן 96 ויש לי בעיית שיווי משקל, קשה מאוד. אני צריך ללכת עם הליכון".

פלאן אמר כי הוא קיבל תמיכה רבה מהציבור, שרבים מהם הציעו לממן לו כסא חדש; "אני חייב לומר דבר אחד, כולם ניסו לעזור וזה גורם לי להרגיש טוב מאוד. לא כל כך אכפת לי מהערך של כיסא הגלגלים, זה כיסא גלגלים ישן".

כסא גלגלים ניצול שואה קשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד