י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מוטב מאוחר, מלעולם"

שנה לאסון מירון: המשפחות תקבלנה פיצוי שיקוזז בעתיד

שנה אחרי האסון וארבעה חודשים אחרי שאושר בממשלה, ועדת הכספים אישרה הבוקר את מתווה הפיצוי למשפחות הנספים באסון מירון, במסגרת המתווה יוענק סכום של 500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני שיקוזז בהמשך אם יוחלט על מתן פיצויים אחרים

שנה לאסון מירון: המשפחות תקבלנה פיצוי שיקוזז בעתיד
שמות ההרוגים באסון מירון צילום: באדיבות המצלם

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה היום (שני), במסגרת דיון שינויים בתקציב המדינה, העברת תקציבית עבור הוצאתו לפועל של מתווה התשלום למשפחות נספי אסון מירון, בהתאם להחלטת הממשלה בנידון.

נציג הממשלה הסביר בדיון כי ההעברה התקציבית תממן העברת 500 אלף ₪ בגין כל נפטר, כאשר התשלום יבוצע להורי הנפטר במידה ומדובר בקטין, ולאלמנת אדם נשוי, ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות.

יו"ר ''יהדות התורה'' ח"כ משה גפני: "היה צריך להביא את זה מיד ולא לחכות עד עכשיו, אבל טוב מאוחר מלא כלום. נעקוב ונדאג שכל הכסף יעבור למשפחות כבר בימים הקרובים עוד לפני ל"ג בעומר, בלי בירוקרטיות נוספות ובלי עמלות על הכסף".

המהלך מגיע בעיכוב רב אחרי שלפני כארבעה חודשים, שמונה חודשים אחרי האסון, הממשלה אישרה את מתווה הפיצויים לנפגעי מירון. על פי סיכום בין שר האוצר לשר המשפטים יוענק פיצוי ל-43 המשפחות שקרוביהן נהרגו באסון מירון אולם רק כעת הגיע ואושר בוועדת הכספים.

חבר הכנסת יעקב אשר בירך על ההחלטה: "מסע ארוך ומייגע הסתיים היום עם אישור מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון בוועדת הכספים כדי להקל במעט את סבלן של המשפחות, ואני שמח כי הוא כולל את התיקון שדרשתי לפיו הפיצוי לא יגרע מקצבאות השארים".

"אני מודה לשרים גדעון סער ובני גנץ על שסייעו לקדם את המתווה למרות התנגדות האוצר", הוסיף אשר שציין כי "עדיין לא אושר מתווה לפצועי הגוף והנפש הרבים כפי שהיה באסונות לאומיים קודמים, נמשיך לפעול בנושא זה".

 

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד