כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש מהתבססות איראנית

רוסיה מוציאה כוחות מסוריה? בישראל עוקבים בדאגה

בישראל בודקים אמינות של פרסומים זרים מהימים האחרונים על חיילים שהועברו מסוריה לחזית באוקראינה. בישראל חוששים מהתבוססות איראנית משמעותית יותר בסוריה, קרוב לגבולות ישראל אם נכון הדיווח

רוסיה מוציאה כוחות מסוריה? בישראל עוקבים בדאגה
כוחות צה"ל בגבול סוריה צילום: דוד כהן//פלאש 90

בימים האחרונים פורסם בכלי תקשורת ברוסיה דיווחים על כך שרוסיה הוציאה מסוריה כמה יחידות לקראת שליחתן למערכה באוקראינה. ההערכות הן כי רוסיה מחזיקה בסוריה כמה אלפי חיילים ב-12 בסיסים. הבוקר (שני) דווח ב'כאן רשת ב' כי במערכת הביטחון הישראלית עוקבים אחר הדיווחים על כך שרוסיה מוציאה כמות גדולה של חיילים מסוריה לצורך הלחימה באוקראינה.

על פי הדיווח של עמיחי שטיין, אחד החששות במערכת הישראלית מיציאת רוסיה מסוריה, הוא התגברות המעורבות האיראנית במדינה. בהקשר הזה ניתן לראות את פסגת אסד בטהרן אמש. כך למשל, אחד הדיווחים בעיתון moscow times טען כי רוסיה מעבירה את הבסיסים הנטושים למשמרות המהפכה האיראנים.

לפני כשבועיים טענה סוריה כי ישראל תקפה בשטחה. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי בשמי הבירה דמשק נשמעו פיצוצים וכי הופעלו מערכות ההגנה האווירית. ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח כי בתקיפה הותקף משלוח נשק של חיזבאללה בנמל תעופה צבאי, מדרום לבירה הסורית. מקור בצבא סוריה טען כי בתקיפה נהרגו ארבעה חיילים ושלושה נפצעו.

סוריה אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד