י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'הרשימה המשותפת' הצילה את המצב

ניצחון ראשון • נתניהו לבנט: "זה נגמר" | החרדים: "הממשלה פוגעת בנו"

בניגוד לתחזיות ולמרות שהקואליציה איבדה את הרוב בכנסת, היא זוכה הערב לתמיכת הרשימה המשותפת שהפתיעה בהצבעת אמון בממשלה שהיא מרבה לתקוף | התוצאה היתה מוחצת: 61 נגד לעומת 52 בעד | נתניהו: "אזרחי ישראל חיים היום בפחד. בנט צריך ללכת הביתה עוד היום"

ניצחון ראשון • נתניהו לבנט: "זה נגמר" | החרדים: "הממשלה פוגעת בנו"
נתניהו/לוין/בנט/אלקין צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת נפתחה אחר הצהריים (שני) לאחר פגרה בת חודש וחצי, עם דיון והצבעה ראשונה לכנס הקיץ. הדיון הראשון עסק בהצעות אי האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה, שלאחר שעות מתוחות נפלו בזו אחר זו על ידי הקואליציה ובסיוע של 'הרשימה המשותפת' שהצביעה איתה, כאשר בפעם הראשונה נעדרה חברת הכנסת הפורשת עידית סילמן מההצבעה, כדי לא לקחת צד, וזאת לצד היעדרותם של חברי סיעת רע"מ וח"כ עמיחי שיקלי. התוצאה היתה מוחצת: 61 נגד ו-52 בעד, אלו הם כל חברי גוש הימין שתומכים בנתניהו.

את הדיון פתח ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שהציג את הצעת אי האמון של הליכוד ופנה לראש הממשלה נפתלי בנט: "זה נגמר. הממשלה הנוכחית משותקת, היא במשבר עמוק, היא לא מחליטה, לא יוזמת, לא נלחמת בטרור. המדיניות לא נקבעת במעון ראש הממשלה בירושלים והיא גם לא נקבעת בארמון או במבצר ברעננה, היא נקבעת אצל מועצת השורא".

"מי שיושב בממשלה עם תומכי חמאס לא יכול להילחם בחמאס. מילא שאתם בממשלה בוחרים לא לצאת לרחוב ולשמוע ביקורת, זאת הבעיה שלכם, אבל זה שאזרחי ישראל מפחדים לצאת לרחוב זאת הבעיה של כולנו. אזרחי ישראל חיים היום בפחד. בנט צריך ללכת הביתה עוד היום", אמר נתניהו.

מוקדם יותר קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לפעול להרחבת הקואליציה, ביהדות התורה ובש"ס הגיבו לקריאת בנט, והבהירו בהודעה משותפת: "הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל, והשכבות החלשות".

ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' הגיב להפלת הצעות אי אמון בתמיכת הערבים ותקף: "הרשימה המשותפת תומכת בממשלה הזו, זו בושה וחרפה לכל אלו שלוקחים בה חלק".

מאידך, ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד חגג ובירך: "אחרי כל הספינים ובלבולי המוח התחלנו בניצחון!!!".

בנימין נתניהו הצבעת אי אמון ממשלת בנט לפיד הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד