י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד ספרי התורה החרוכים

לאחר השריפה: התוצאות הנוראיות מתבררות

שני ספרי תורה נהרסו לחלוטין בשריפה שפרצה בבית חב"ד בטלהסי, במדינת פלורידה בארה"ב | רב בית הכנסת, הרב שניאור אוירכמן, קיבל גישה למקום וגילה את הנורא מכל 

לאחר השריפה: התוצאות הנוראיות מתבררות
נזקי השריפה בטלהסי צילום: באדיבות המצלם

בשריפה שפרצה לפנות בוקר שבין מוצ"ש ליום ראשון, בבית חב"ד בטלהסי שבמדינת פלורידה בארצו הברית, נשרפו ספרי התורה וספרי קודש רבים.

שליח חב"ד בטלהסי ב-23 השנים האחרונות, הרב שניאור אוירכמן, יחד עם אשתו חני, אמר כי "החורבן אתו אני מתמודד, הוא מזעזע וטראגי, ומביא אותי עד דמעות". מרכז חב"ד משמש בעשור האחרון מרכז לחיים יהודיים למאות תלמידים ומקומיים, נהרס כליל בשריפה. כולל מטבח המרכז, ספריית יהדות ועשרות שנים של תיעוד פעילות של הרב אוירכמן, כולל כתבי יד של שיעורי תורה, בהם הוא משתמש להוראה כבר שנים רבות. כך דווח באתר Yeshiva world news.

הנזק הוערך בכמעט שני מיליון דולרים, שני ספרי התורה היקרים שהפכו למאכולת אש, ייקברו בקרוב. כך אמר הרב אוירכמן. סיבת פרוץ השריפה עדיין לא ידועה והחקירה בעיצומה. האסון הנורא פגע במקום שהפך למגדלור של אור, ובשמחת חיים יהודיים. אלפי תלמידים ותושבים יהודים בטלהסי נפגשו במקום בשבתות וחגים. הם השתתפו בשיעורי תורה ולקחו חלק במעשי חסד בכל התחומים.

הרב שניאור אוירכמן הרים קמפיין לגיוס הכספים הנדרשים לשקם את המקום. Www.TallahasseeChabadRebuild.com

כזכור, שריפה פרצה במוצאי השבת בבית חב"ד בטלהסי, שבמדינת פלורידה בארצות הברית וגרמה לנזק רב לפני שהכבאים הספיקו להגיע ולכבות את השריפה. ספרי התורה לא שרדו את התופת, רק לאחר שעות ארוכות אפשרו כוחות הכיבוי להיכנס למבנה ההרוס. כמו כן, עדיין לא ברור מה גרם לשריפה, ולא נשללה הצתה.

בית חבד נהרס בית חב''ד שריפת בית כנסת שריפת ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד