י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דוגמה טובה

יו"ר האופוזיציה בבריטניה מבטיח לפרוש אם ייקנס

קייר סטארמר מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית הודיע כי יפרוש מתפקידו אם המשטרה תקנוס אותו על הפרת כללי הסגר בזמן שמגיפת הקורונה השתוללה בבריטניה

יו"ר האופוזיציה בבריטניה מבטיח לפרוש אם ייקנס
קייר סטארמר צילום: מתוך פייסבוק

מנהיג מפלגת הלייבור המרכזית באופוזיציה בבריטניה, קייר סטארמר, הבטיח להתפטר אם המשטרה תקנוס אותו על הפרת חוקי מגיפת הקורונה במפגש עם פעילים לכאורה בניגוד להוראות.

"אם המשטרה תחליט לתת לי קנס, אני כמובן אעשה את הדבר הנכון ואפרוש", אמר במסיבת עיתונאים ביום שני, אך התעקש: "ברור לי לחלוטין שלא עברנו על החוק".

ההתכנסות לכאורה בניגוד להוראות, התקיימה בדורהאם, צפון מזרח אנגליה, באפריל בשנה שעברה, ברשתות החברתיות הופיע סרטון של סטארמר שותה בירה ואוכל ארוחת טייק אווי בתוך משרד מסע הבחירות עם עמיתים למפלגה. סטארמר, עורך דין ותובע ראשי לשעבר באנגליה, התעקש שוב ושוב שזה לא סתר את הכללים נגד התכנסויות.

המשטרה הודיעה ביום שישי האחרון כי היא בודקת האם סטארמר הפר את כללי הסגר שבועות לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון נקנס בעצמו על הפרת מגבלות הקורונה. משטרת דורהאם בדקה את האירוע באותה עת והגיעה למסקנה כי "לא הייתה עבירה", אך פתחה מחדש את החקירה "בעקבות קבלת מידע חדש ומשמעותי במהלך הימים האחרונים". הודעה זו הגיעה יום לאחר הבחירות המקומיות, שבהן ספגה המפלגה השמרנית של ג'ונסון הפסדים בבחירות ברשויות המקומיות.

בריטניה אופוזיציה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד