י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה בסיני

נופפו בדגלי ישראל ונעצרו ע"י הרשויות

שני צעירים שנפשו בסיני בזמן חגיגות יום העצמאות, צילמו סרטון של ישראלים מניפים את דגל המדינה ונעצרו | לאחר שלושה ימים והתערבות אנשי משרד החוץ, הסכימו המצרים לשחררם

נופפו בדגלי ישראל ונעצרו ע"י הרשויות
דגל ישראל צילום: freepik

ישראלים ששהו בחופשה בסיני נעצרו בערב יום העצמאות על ידי כוחות מצריים לאחר שתיעדו סרטון של נופשים ישראלים אחרים המנופפים בדגל מדינת ישראל ופרסמו אותו ברשתות החברתיות 

ע"פ הדיווח של שמעון איפרגן ב"מאקו" אחת העצורות, צעירה המתגוררת בשרון, צילמה את הסרטון במטרה להראות כי ישראלים חוגגים את יום העצמאות גם בסיני, אך לרוע מזלה שוטרים מצרים שצפו בסרטון ברשתות החברתית, הגיעו למקום עצרו אותה ואת הישראלי הנוסף שהיה במקום והם נלקחו לחקירה בחשד לפגיעה בריבונות המצרית.

שני הישראלים נחקרו במשך זמן רב בתחנת המשטרה בנואיבה, והכחישו שניסו לפגוע בביטחון או בריבונות מצרים בסיני. לטענתם הדבר נעשה בתמימות ובתום לב.

גורם ישראלי שנדרש לסייע לשניים הסביר ל"מאקו" כי צילום סרטון של דגלי מדינת ישראל בסיני הוא רגיש מאוד שכן המצרים רואים בזה פגיעה בריבונות שלהם. לטענתו בשום מקום אין איסור כזה אבל המטיילים הוותיקים בסיני יודעים את זה ונמנעים מהכנסת דגלי ישראל לסיני וצילום שלהם על רקע הנופים.

גורמים במשרד החוץ התערבו כדי לסייע לשחרורם של השניים ששוחררו לבסוף אחרי שלושה ימי מעצר "היו מגעים עם הצד המצרי. זה נושא רגיש ונפיץ והכי חשוב שהם שוחררו והבינו שטעו", סיכם אחד הגורמים שסייע בשחרורם.

 

דגל ישראל סיני צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד