כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלחץ בהלווית הרב קנייבסקי

מבחיל: מנכ"ל רכבת ישראל תועד מלגלג על הנוסעים החרדים

בשיחה סגורה שנערכה בשבוע שעבר התגאה מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים כדי למנוע מהקהל הרב שהגיע להלווית הרב חיים קנייבסקי להתקרב למסילות | "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? אתה יכול לכרוז עד מחרתיים" 

מבחיל: מנכ"ל רכבת ישראל תועד מלגלג על הנוסעים החרדים
חרדי ממתין בתחנת רכבת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רכבת ישראל מצאה פתרון להרחיק חרדים מהמסילה: מאות אלפי בני אדם השתתפו בהלוויתו של שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל שהתקיימה לפני כחודשיים מה שהוגדר כאחד האירועים ההמוניים במדינה בשנים האחרונות כשאחד האתגרים שעמדו בסידורי הלוויה היה נושא התחבורה ושינוע הקהל הרחב שהגיע מרחבי הארץ.

חלק מהציבור הגיע באוטובוסים מריכוזים חרדיים ברחבי הארץ ורבים נוספים הגיעו ברכבות שיצאו באופן מיוחד במהלך כל הלילה מתחנת הרכבת בירושלים לתחנת בני ברק.

היום (שני) נחשף ב ynet שיחה סגורה שנערכה בשבוע שעבר בה התגאה מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, כי עובדות הרכבת הסתובבו על הרציפים כדי למנוע מהקהל הרב שהגיע להלווית הרב חיים קנייבסקי להתקרב למסילות.

בשיחה שקיים מנכ"ל הרכבת מייקסנר עם עובדים בכירים בחברה בערב יום הזיכרון, הוא שיתף את הנוכחים בשיטה שבה נקטו כדי לשלוט בקהל הנוסעים החרדי ברובו. "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? מהמסילות?" שאל מייקסנר בהקלטות שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", ומיד השיב בלגלוג: "הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים". וכאן חושף המנכ"ל את השיטה המכוערת: "אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה".

גורם ברכבת ישראל שנכח בשיחה סיפר ל-ynet כי הדברים הבוטים לא זכו לגינוי כלשהו בזמן אמת. "אני לא חושב שמישהו חוץ ממני שם לב לאמירות המעליבות האלה של המנכ"ל. זה סתם נשמע כמו בדיחה גרועה".

מרכבת ישראל נמסר על האירוע החמור כי "רכבת ישראל גאה על ניהול האירוע המאתגר, בו הופעלו עשרות רכבות בהתראה קצרה, ועל חזרתם בשלום של כלל המשתתפים. דבריו של מנכ"ל הרכבת כוונו לעובדי ועובדות הרכבת, שביוזמה יוצאת דופן ובהתנהלות חכמה ומקצועית שמרו על חיי אדם לאורך כל האירוע. דבריו כפי שמובאים בכתבה הוצאו מהקשרם וצר לנו על כך. ככל שאדם כלשהוא נפגע מאמירה כזו, מנכ"ל הרכבת מתנצל אישית בשמו ובשם הארגון כולו".

ח"כ אוריאל בוסו בתגובה לדבריו של מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר שהתגאה בהרחקת החרדים מהרציפים ברכבות ביום ההלוויה של הרב קנייבסקי זצ"ל: "מדיניות של שנאה ואובססיה כנגד מגזר שלם ביום שציבור שלם מתאבל על אבידה גדולה, יושבים להם עובדי הרכבת סביב שולחן ובמקום לדון בליקויים החמורים של רכבת ישראל מתעסקים בהתרסה ורדיפה בחסות המנכ"ל, אולי אלו דברים שנאמרים בגיבוי חברי הממשלה אי אפשר כבר לדעת, מצופה משרת התחבורה לפעול בחומרה סביב הנושא".

ח"כ יעקב אשר מסר: "ההתבטאות המתנשאת והפוגענית של מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל נייקסנר, על המגזר החרדי - בזויה וראויה לכל גינוי. אדם שמדבר כך לא יכול לכהן בתפקיד ציבורי. על מנכ"ל הרכבת לזכור כי "הדוסים" עליהם דיבר בזלזול בוטה ומחליא, הם קהל הלקוחות שלו שבזכותם הוא מתפרנס ומקבל משכורת. על שרת התחבורה לנקוט בצעד המתבקש, לאנשים כאלו אין מקום בשירות הציבורי."

ח"כ מקלב מביע מחאה על דברי מנכ"ל הרכבת בפתח דיוני ועדת הכלכלה הבוקר: "זו התייחסות מזלזלת ועליונות כלפי הציבור החרדי. אפשר להגיד בדיחות על הציבור החרדי ואין אחד שמגנה, אין עוד ציבור בישראל שניתן להשמיץ אותו בצורה כזו". יו"ר הוועדה ח"כ ביטון מצטרף לדברי ח"כ מקלב: 'עליו להתנצל ציבורית'.

ח"כ ישראל אייכלר: כל יהודי החושב על דברי הבלע והליצנות הגזענית של מנכ"ל הרכבת על החרדים הנדחסים אל הקרונות מזדעזע. אלו דברים חמורים שמזכירים את הסלקציה שהיתה השבוע בלופטהאנזה בגרמניה. מנהל רכבת שמתלוצץ על יהודים שעולים לרכבות מזכיר הומור של הגזע השליט. זה לא מצחיק. זאת קריאת השכמה. יהודים חרדים הם למרמס ולמשיסה בידי זידים.

שעות לאחר הפרסום, מנכ״ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר בחר להתנצל: "הדברים שנאמרו על ידי לא היו צריכים להיאמר. טעיתי צר לי על כך ואני מתנצל. איני מחפש הסברים ותירוצים. זה כמובן לא משקף את אישיותי ואמונותיי ובוודאי לא את השירות והכבוד שאני מקפיד לתת לכל אדם בכל תפקידיי ובוודאי ברכבת. אבדוק את עצמי פנימה איך יצאה תקלה כזו תחת ידי ואתקן להבא. אני באופן אישי נכחתי בכל משך אירוע הלוויה בתחנת בני ברק על מנת ולוודא כי כלל הנוסעים יקבלו את השירות המיטבי ויחזרו לביתם בשלום".

 

 

 

זלזול בחרדים רכבת ישראל מסילת רכבת הרב קנייבסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד