י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש מאכיפה בררנית

אושרו תקנות ההילולא בהר מירון: קנסות ומאסר למפרי ההגבלות

הוועדה לביטחון פנים אישרה הבוקר את תקנות מירון הכוללות מאסר עד שלושה חודשים וקנס מנהלי על הפרת התקנות בהם אלה שיגיעו להר ללא כרטיס או מי שלא יעזוב את המקום לאחר 4 שעות כפי שפורסם בתקנות שנקבעו לאור האסון אשתקד | הח"כים הציפו את הבעיות במתווה

עימותים במירון לפני כחודש
עימותים במירון לפני כחודש צילום: צילום מסך

ועדת ביטחון הפנים אישרה את התקנות לאכיפת ההגבלות בהר מירון שיאפשרו את אכיפת ההגבלות בהילולת הר מירון שתתקיים בשבוע הבא עם הגבלות שנקבעו בעקבות אסון מירון בשנה שעברה.

יו"ר הועדה, בן ארי, אמרה בפתח הדיון כי מביקור במקום, "אני עדיין לא מצליחה להבין איך ההר הזה היה בטוח בעבר, כנראה שהיו הרבה ניסים ולצערי, האירוע של שנה שעברה היה בלתי נמנע. עלינו כמדינה לעשות הכל כדי לתקן ולהבטיח את שלום המבקרים במקום.

אני שומעת את הביקורות לגבי הגבלת כניסת חרדים וכו' ומדובר בקשקוש. אין קשר לאופי האוכלוסייה. במקום להבין את גודל השעה ולהתגייס, חבל שבגלל אילוצים פוליטיים אנחנו מביאים תקנות ולא הצעת חקיקה ראשית. ללא התקנות ידי כל הגורמים יהיו קצרות מלטפל ומטרתן לתת את הכלים לכל הגורמים להתחיל לעבוד במסגרת חוקית", ציינה.

התקנות המוצעות נועדו ליישם את החלטות ועדת החקירה לאסון מירון שהתקבלו בדו"ח המלצות הביניים להיערכות להילולה הצפויה להתקיים בעוד פחות משבועיים. ההחלטות, נועדו להבטיח את שלומם של המשתתפים בהיבטים שונים, ביניהם: מניעת צפיפות מסכנת חיים ודליקות.

חרף עמדת היועמ"שית לממשלה נגד הטלת קנסות במסגרת תקנות ללא חקיקה ראשית, הוועדה אישרה כי בהפרת התקנות ייכלל עונש מאסר של שלושה חודשים וקנס למי שיפר את ההוראות בזמן אירועי ההילולה שהוגדרה לתקופה של שלושה ימים ולמי שיפעל ללא אישור והיתרים כנדרש.

לפי ההגבלות, הגעה באמצעות כרטיסי נסיעה והיתרי שהייה ייעודיים, כאשר זמן השהייה במתחם ההילולה לא יעלה על כ-16,000 אלף נושאי היתרים בו בזמן ולזמן מוגבל. איסור על ארגון אירועים ללא היתר והדלקות שלא במסגרת אירוע ההדלקה המרכזי היחידי שאושר.

ח"כ איתמר בן גביר העלה בדיון את טענות על קיפוח המתפללים שאינם משתייכים לקהילות ברכישת הכרטיסים "ישנה טענה כי רק מיוחסים מצליחים לרכוש כרטיסים והמון אחרים לא מצליחים ומתקשים".

ח"כ משה ארבל הביע חשש כי "ישנם אירועים שמתקיימת בהם אכיפה בררנית נגד אנשים שאינם מקהילה מבוססת. מדובר באנשים מסורתיים", ארבל דרש מהמשרד לשירותי דת כי הנוהל לחלקות כרטיסים כפי שמצוין בתקנות יפורסם.

לג בעומר תקנות קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד