כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הכל בכדי להרתיע"

סמוטריץ': "עונש מוות למחבלים ולקבור אותם עם חזיר"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', קרא הבוקר להעביר את חוק עונש מוות למחבלים ולקבור מחבלים בעור של חזיר כאמצעי הרתעה למניעת טרור. בראיון לרדיו 103FM אמר סמוטריץ': "אם הדבר הזה יגרום למחבלים, מפלצות אדם, לחשוב פעמיים לפני שהם לוקחים גרזן ומסתערים על אזרחים חפים מפשע, אז בוודאי לעשות כך"

סמוטריץ': "עונש מוות למחבלים ולקבור אותם עם חזיר"
סמוטריץ' צילום: Photo by Sraya Diamant/Flash90

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא היום (שלישי) להעביר עונש מוות למחבלים ואמר כי קבירת מחבלים בעור חזיר עשויה להשיג הרתעה משמעותית, והיא צריכה להיבחן. "זה הדבר הנכון גם כדי לייצר הרתעה. מי ששופך דם, אני לא חושב שראוי שימשיך לחיות", אמר בריאיון לגולן יוכפז ולענת דוידוב ב-103FM.

בין הפעולות שקרא לעשות כדי לייצר זאת, הן: "עונש מוות, גירוש המשפחות, הריסה אמיתית של המחבלים, לא להחזיר גופות של מחבלים, ואם צריך אז גם לקבור אותן בתוך עור של חזיר כי זה מה שירתיע, אנחנו צריכים לעשות כל מה שירתיע, אם הדבר הזה יגרום למחבלים, מפלצות אדם, לחשוב פעמיים לפני שהם לוקחים גרזן ומסתערים על אזרחים חפים מפשע, אז בוודאי שכן", אמר סמוטריץ'.

הדברים, עוררו סערה ברשתות. בן כספית צייץ פרשנות, ולפיה סמוטריץ' "יודע שבן גביר עוקף אותו בסקרים ובפופולריות אז צריך להמציא משהו חדש. חזיר? שיהיה חזיר. בתכל'ס, הרעיון נבחן פעמים רבות (לא רק בישראל, מתחילת תופעת המחבלים המתאבדים) ובכל הפעמים המסקנה היתה שזה לא בר יישום".

בהמשך הריאיון הסביר סמוטריץ' כי גל הטרור נובע מתקווה, אותה חייבים לגדוע. לדבריו, כל מה שייצר הרתעה ויגרום לאזרחי ישראל להסתובב בביטחון ובלי חשש הוא מוצדק בעניין הזה. כשנשאל האם יש סימטריה בין טרור פלסטיני לבין טרור יהודי אמר: "העמדה שלי ידועה, אין סימטריה. אין סימטריה בין האויב שמנסה להשמיד אותנו לבין פשיעה ועבריינות, אלו תופעות שוליים שקיימות בכל חברה דמוקרטית".

 

סמוטריץ' הוסיף: "מבחינתי טרור זהו כלי שאויב שפועל במסגרת מלחמה משתמש בו נגדי. אני לא מוכן לייצר שום סימטריה בין עבריינים שטעו, שהם פושעים וצריכים לשבת מאחורי סורג ובריח כל ימי חייהם לבין טרור. אני מציע לא להתעסק בשמות ובכותרות – כן, יש מלחמה שהערבים מנהלים כאן למעלה מ־100 שנה מולנו, ובמלחמה מטפלים בסל כלים מאוד מסוים שמתאים למלחמה".

על האמירה של ח"כ פינדרוס לפוצץ את בית המשפט העליון: "לא אוהב את הסגנון, אבל כוונתו הייתה ברורה"

כשנשאל מה דעתו על התמונות שהופצו ברשת על ידי עוצמה יהודית ובהן רואים צעירה ישראלית מתקוע מחלקת ממתקים לחייל צה"ל אחרי החיסול של המחבל שניסה להיכנס לתקוע הוא אמר שהוא יכול להבין אנשים שחשים רגשות מסוגים שונים. "אני עסוק בלהזדעזע ולחשוב איך אנחנו מבערים את הנגע הזה של הטרור. אני לא הולך לחלק ממתקים, אבל אין לי בעיה מוסרית עם זה שאנשים שמחים שהאויבים שלהם מסיימים את חייהם באותה צורה של המחבל שחדר לתקוע. אני לא חושב שאני צריך לבקר כל אדם שעושה משהו שקצת שונה מאיך שאני מתנהל".

על התבטאותו של חבר הכנסת פינדרוס נגד מערכת המשפט בישראל אמר סמוטריץ' כי זו מטאפורה, וחבר הכנסת חזר בו. "אני לא אוהב את הביטוי ואת הסגנון, ואני לא חושב שהוא היה חוזר על זה היום. הוא לא התכוון לזה ככה בשום פנים ואופן. זו הייתה מטאפורה. אני רוצה לתת דוגמה על עצמי – גם אני כאדם מועד לפעמים בלשוני, בעבר ולפעמים גם עכשיו. אנחנו בני אדם. הנזק הגדול באמת שמעידה כזו עושה הוא להסית את הדיון מהנושא החשוב בעצמו, והנושא החשוב הוא איך מדינת ישראל הופכת להיות מדינה יותר יהודית ויותר דמוקרטית", הסביר.

לדבריו, התנהלות בג"ץ מאתגרת את היהדות של המדינה ואת הדמוקרטיה שלה וההתעסקות בדבריו של פינדרוס היא טעות. "אני לא ארצה לגור במדינה בה אין בית משפט עליון חזק, עצמאי, ואני מאוד רוצה שהוא יעסוק בתפקידו ויכריע בסכסוכים ובשום פנים ואופן לא יטול מעצמו את החירות להכריע בשאלות משפטיות ובמחלוקות ציבוריות. אנחנו צריכים לתקן את זה, וזהו תיקון עומק שצריך לעשות ואני משוכנע שחבר הכנסת פינדרוס התכוון בדיוק לזה. הוויכוח הוא לא סמנטי, והתיקון צריך להיות רדיקאלי".

בצלאל סמוטריץ עונש מוות למחבלים גל הטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד