א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בניגוד לחוק

השאיר את המכסים של הדלק פתוחים ונקנס במעל חצי מיליון ש"ח

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של יותר מחצי מיליון ש"ח על חברה ששינעה דלק במכלית שמכסיה העיליים פתוחים שלא כהוראות חוק אוויר נקי

השאיר את המכסים של הדלק פתוחים ונקנס במעל חצי מיליון ש"ח
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: unsplash

מכלית הדלק הפרה את ההוראות והחברה נקנסה: אמיר זלצברג, ששימש עד לעת האחרונה מנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה, הטיל עיצום כספי בסך 561,720 ₪ על חברת שפר את אלי לוי (1993) הסעות והובלות בגין הפרה של ההוראות למניעת פליטות אדי דלק ממכליות התדלוק של החברה שלא כהוראות חוק אוויר נקי.

העיצום הכספי הוטל על חברת שפר את אלי לוי לאחר שמכלית החברה נצפתה על ידי המשרד להגנת הסביבה בעודה נוסעת במרכז העיר ירושלים כאשר כל מכסיה העיליים פתוחים. בכך גרמה המכלית לשחרור אדי בנזין לאוויר באזור צפוף אוכלוסין באופן שעלול להוביל לפגיעה בבריאות הציבור.

המכלית הפתוחה

אדי הבנזין מכילים חומרים רעילים ומסרטנים. לפי הוראות שקבע המשרד, חובה לנקוט צעדים ואמצעים הדרושים למניעת פליטות אדי דלק בנזין לאוויר ממכליות תדלוק, ובכלל זה אסורה פתיחה של מכסים עיליים. 

במקרה הנוכחי, פרקה המכלית בנזין בתחנת תדלוק בירושלים, פעולה שבעקבותיה הצטברו אדי דלק במכלית, ונסעה ברחבי העיר במכסים עליונים פתוחים. פעולה זו משחררת לאוויר את האדים ויוצרת זיהום אוויר וזאת במקום לטפל באדים במתקן ייעודי להשבתם במסוף התדלוק. בכך הפרה החברה את הוראות חוק אוויר נקי, גרמה לזיהום אוויר ולסיכון מיותר לבריאות הציבור.

ממשרד להגנת הסביבה נמסר כי ימשיך להפעיל את סמכויותיו מכוח חוק אוויר נקי למען שמירת בריאות הציבור והסביבה ולא יאפשר פליטה של אדי דלק מזהמים ורעילים שלא כהוראות.

דלק עיצום כספי קנס זיהום סביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד