כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"יצטרך לחשוב טוב"

גליקמן איים על פילבר? עד המדינה טען כי אוים ע"י כתב משפט

עד המדינה, שלמה פילבר טען היום בבית המשפט כי קיבל הבוקר ברשתות החברתיות איום ישיר מכתב משפט שיושב פה, דבריו כוונו לכאורה לכתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פילבר יצטרך לחשוב טוב טוב אם הוא מתמסר לנתניהו ובכך בעצם מודה כי שיקר לאורך כל הדרך ויסתכן מאוד בהגשת כתב אישום, או שיגיד את האמת כפי שאמר במשטרה" 

גליקמן איים על פילבר? עד המדינה טען כי אוים ע"י כתב משפט
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

הבוקר (שלישי), בטרם נפתח משפט נתניהו, כתב המשפט של 'חדשות 13' אביעד גליקמן צייץ בטוויטר מספר הערות רגע לפני שפרקליטו של נתניהו, בועז בנצור, יחל בחקירתו הנגדית של עד המדינה, שלמה פילבר. הדברים עוררו סערה ברשת ויש שקראו אף לעצור את גליקמן בעוון הטרדה ואיום על עד מדינה.

פילבר בחקירה הנגדית: הרגשתי שמנסים לדחוף לי מילים לפה

1. כתב גליקמן, בנצור יטען כי נתניהו מעולם לא הנחה את פילבר להיטיב עם בזק (פגישת ההנחיה) כפי שמתואר בכתב האישום. בכתב האישום נכתב כי הפגישה נערכה מייד לאחר מינויו של פילבר לתפקיד מנכל משרד התקשורת המינוי היה בתאריך 7.6 והפגישה של פילבר עם אלוביץ נערכה ב13.6. בנצור ינסה להראות כי באותו שבוע לא היתה פגישה ביניהם. קליקמן הוסיף כי לדעתו "הפרקליטות הייתה צריכה לציין בכתב האישום כי הפגישה נערכה לאחר החלטת נתניהו למנותו ולא לאחר אישורו בממשלה, כיון שהתאריך לא ממש ברור". התביעה בעניין הזה הלכה עם עדות פילבר כתב גלקימן.

2. מועד הפגישה (יום לפני המינוי בממשלה או יום אחרי, כמובן במידה והיא נערכה לפני פגישת פילבר- אלוביץ) פחות משמעותי. ייתכן והפגישה הייתה לפני המינוי הרשמי. תוכן הפגישה הוא מה שחשוב. פילבר חזר שוב ושוב גם במשטרה וגם בבית המשפט על כך שבאותה פגישה נתניהו הנחה אותו להיטיב עם בזק. גם בחקירתו הראשית תיאר פילבר את הנחיית נתניהו

3. במידה ופילבר יתמסר לנתניהו (כפי שהתמסר לפרקליטו של אלוביץ, ז'ק חן, במספר מקרים) ולשנות מעדותו במשטרה, וכפי שניסה לעיתים לעשות בחקירתו הראשית (ולכן ביקשה התובעת תירוש להכריז עליו עד עויין) בנוגע לפגישת ההנחיה ומשום מה יטען כי לא קיבל הנחיה כזו או ינסה מאוד לטשטש אותה, בפרקליטות צפויים להגיש נגדו כתב אישום (מכיוון ובמידה וזה יקרה הוא יפר את הסכם עד המדינה), כאן עובר גליקמן לאיים על עד המדינה (כך לדברי פילבר), קליגמן מציין "לכן פילבר יצטרך לחשוב טוב טוב אם הוא מתמסר לנתניהו ובכך בעצם מודה כי שיקר לאורך כל הדרך ויסתכן מאוד בהגשת כתב אישום, או שיגיד את האמת כפי שאמר במשטרה ובבית המשפט, ויעיד על כך שנתניהו אכן הנחה אותו להיטיב עם בזק". יהיה לפילבר מאוד מאוד קשה לחזור בו מעניין פגישת ההנחיה כתב פילבר ומוסיף בסוף "יהיה מעניין".

הדברים עוררו סערה ברשת ואף הגיעו כאמור לבית המשפט שם טען פילבר כי קיבל איום ישיר מכתב משפט. פרשן חדשות 12 עמית סגל התייחס לנושא וכתב‏ "אם כתב של ערוץ 14 היה מציע לפילבר "לחשוב טוב טוב" לפני שהוא משנה את גרסתו הראשונית ברשות לניירות ערך "שהיא האמת" ופילבר היה אומר שהדבר השפיע על עדותו, האם הייתה נפתחת נגדו חקירה? והאם הדבר הזה היה עדיין ממותג כעיתונות?

עו"ד כנרת בראשי אמרה בראיון ברדיו 'גלי ישראל' כי המשטרה חייבת לפתוח בחקירה נגד אביעד גליקמן. מדובר בלא פחות מאיום על עד מדינה וזה אירוע פלילי, זה לא נתון לשיקול דעתה של המשטרה. חייבת להיפתח כאן חקירה״.

גולשים נוספים קראו לחקור את גליקמן, "זו הטרדת עד ואיום על עד לפני עלייתו להעיד". היכן המשטרה כאן? "זה שלוחה של הפרקליטות, לאיים על עד, זה בלתי נתפס". "על אוריך וחברו פתחו תיק על קריזה ברמקול, וכאן יש איום ממשי על עד מדינה מצד שליח של הפרקליטות, ואין פוצה פה ומצפצף. ההדלפה הזו לתקשורת מהפרקליטות, בזדון ומכוונת לעד. המשטרה חייבת לעצור אותו".

‏בהמשך היום, אביעד גליקמן הבהיר שלא התכווין לאיים על פילבר וכתב "כמאמרו של מנחם בגין: לפעמים גם המובן מאליו ראוי שיאמר. עד מדינה שחוזר בו מעדותו במשטרה מפר את ההסכם, עשוי לעמוד לדין על העבירות שבהן הודה ואשר נאספו ראיות לגביהן. הדבר נכון גם לגבי מר פילבר, זה לא איום אלא החוק".

 

 

 

 

אביעד גליקמן משפטו של בנימין נתניהו הטרדת עד שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד