כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לפעול למציאתן"

שב"ס איבד את התפילין של עצור מנהלי: "יקרות לבעליהן"

בזמן שא', השוהה במעצר מנהלי, הועבר מבית הסוהר 'איילון' לכלא 'שקמה', איבד שירות בתי הסוהר את זוג התפילין שלו | פרקליטו פנה לקצינת האסירים: "נצרכת בדיקה של האירוע והחזרת התפילין היקרות לבעליהן"

שב"ס איבד את התפילין של עצור מנהלי: "יקרות לבעליהן"
מתנחל עם תפילין סמוך ליצהר צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

שירות בתי הסוהר איבד את התפילין של א', צעיר יהודי הנמצא במעצר מנהלי מזה כחודשיים. כך עולה ממכתב ששלח עורך דינו לקצינת האסירים בכלא והגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

עורך הדין איתי יפרח ממשרדו של אביחי חגב'י שמייצג את העצור מטעם ארגון 'חוננו', פנה לקצינת האסירים בבית הסוהר 'שקמה' וביקש ממנה לפעול למציאת התפילין במהירות.

א' שוהה בימים אלו בבית הסוהר 'שקמה', זאת לאחר שהועבר לשם מבית הסוהר 'איילון' בו שהה עד כה. במהלך ההעברה, איבדו בשב"ס את זוג התפילין. 

במכתב נכתב כי זוג התפילין יקרות מאוד לא', והינן בעלות ערך חשוב לבעליהן. הן מהבחינה הרגשית והערכית, והן מהבחינה הדתית. עוד הוסיף עו"ד של א', כי נצרכת בדיקה של האירוע בו אבדו התפילין, בנוסף למציאתן והחזרתן לבעליהן במהרה.

עו"ד איתי יפרח המייצג את העצור מסר בתגובה: "אינני מתפלא על התנהגות המדינה אשר רומסת כל זכות יסוד של מרשי. מדובר במדרון חלקלק שתחילתו מעצר מרשי ללא ראיות וללא ממשפט, והמשכו באיבוד התפילין. אני קורא לשר הבטחון להורות על שחרור מרשי ולהתחיל למגר את הפיגועים".

נזכיר כי על צו המעצר המנהלי של א' חתם שר הביטחון בני גנץ לפני כחודשיים, זאת לאחר כשלושה שבועות שהיה עצור בשב"כ. לפי הצו, הצעיר יהודי כבן ה-21 ייעצר למשך לחודשיים, זאת למרות שהמדינה לא הצליחה להגיש נגדו כתב אישום.

לאחר מעצרו נשמעו קריאות לשחררו, גם מצד פוליטיקאים מהשמאל. ח"כ מוסי רז ממרצ קרא גם הוא לשחרר את הצעיר. "דורש לשחרר או להעמיד לדין את פעיל הימין שנעצר במעצר מינהלי", כתב רז. "אין מקום ואין הצדקה למעצרים מינהליים".

משירות בתי הסוהר טרם נמסרה תגובה.

עצור מנהלי תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד