ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מחריף את הטון

"גורלם של הקצינים חייב להיות זהה לגורלם של הנאצים"

"נשיא רוסיה פוטין והגנרלים שלו משקפים את הפשיזם והעריצות של הנאצים של היטלר, וחייבים להיות באותו אבדון" כך אמר שר ההגנה של בריטניה אמש

צבא רוסיה: אילוסטרציה
צבא רוסיה: אילוסטרציה צילום: ממשלת אוקראינה

שר ההגנה הבריטי בן וואלס, השווה את הרוסים לנאצים, תוך שהוא מגנה את מצעד יום הניצחון במוסקבה שנערך אמש (שני), בו טען פוטין כי הוא מגן על מולדתו מפני הנאצים. "באמצעות הפלישה לאוקראינה, פוטין והמעגל הפנימי שלו של הגנרלים משקפים כעת את הפשיזם והעריצות מלפני 77 שנים, וחוזרים על הטעויות של המשטר הטוטליטרי של המאה הקודמת", אמר וואלאס.

"גם גורלם חייב בסופו של דבר להיות זהה", הוא אמר, כשהוא מזכיר כיצד הנאצים של היטלר סיימו את מלחמת העולם השנייה או כשהם מתים, או עומדים מול משפטי נירנברג על הזוועות שלהם.

וואלאס, בעצמו חייל לשעבר, האשים את הרוסים ב"שותפות מוחלטת לחטיפת ההיסטוריה הגאה של אבותיהם של פוטין של הגנה מפני פלישה חסרת רחמים" ו"הרחקת הפשיזם". עוד אמר: "עבורם ועבור פוטין, לא יכול להיות יום ניצחון, בושה ובוודאי תבוסה באוקראינה".

הוא גם אמר כי "כל החיילים המקצועיים צריכים להזדעזע מההתנהגות של הצבא הרוסי, לא רק שהם מעורבים בפלישה בלתי חוקית ובפשעי מלחמה, אלא שהבכירים שלהם נכשלו במלחמה וצריכים לעמוד בפני בית משפט צבאי".

מלחמת אוקראינה רוסיה אנגליה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד