י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות שבריריות הקואליציה

בליכוד מתנגדים: בן גביר נתקל בקשיים באופוזיציה

כמה חודשים לאחר שהודיע על כוונתו לעלות את חוק 'מיהו יהודי', חבר הכנסת מסיעת 'הציונות הדתית' נתקל בקשיים באופוזיציה - כשכמה מחברי הכנסת בליכוד ממשיכים לסרב לבקשותיו לתמוך בחוק וטוענים כי הוא "קיצוני" | לא ברור מתי יעלה החוק להצבעה והשיחות עדיין נמשכות

בליכוד מתנגדים: בן גביר נתקל בקשיים באופוזיציה
איתמר בן גביר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במפלגת 'הליכוד' ממשיכים להתנגד להצעת החוק של חבר הכנסת איתמר בן גביר לתיקון חוק השבות, כחצי שנה לאחר שיו"ר 'עוצמה יהודית' הודיע על כוונתו להעלות את החוק להצבעה.

הצעת החוק של בן גביר קובעת כי רק יהודי על פי ההלכה יוכל לעלות לארץ, בניגוד למצב כיום בו גם אינם יהודים זכאים, והיא תשנה את חוק השבות. הוא רצה לעלות אותה לפני כחצי שנה, אך ב'ליכוד' הערימו קשיים.

כמה ח"כים ממפלגתו של נתניהו הביעו התנגדות נחרצת להצעה, למרות שאז הסיכויים שתעבור היו קלושים, ובסיעה החליטו להורות על חופש הצבעה. בן גביר לא אהב את ההחלטה, והגיע לישיבת הסיעה של 'הליכוד' במטרה לשכנע אותם לתמוך.

מאז אותה ישיבת סיעה, הח"כ מסיעת 'הציונות הדתית' קיים באופן שוטף שיחות עם המתנגדים, והמתין עם העלאת החוק להצבעה. למרות זאת, עדיין לא כולם בליכוד רוצים לתמוך בחוק וחלקם טוענים שהוא "קיצוני".

כעת, בשל המצב הפוליטי הקיים, בו הקואליציה שברירית לאחר פרישתה של עידית סילמן, הסיכויים להעביר את החוק גדלו, אך בן גביר טרם הצליח לשכנע אותם והשיחות עדיין מתקיימות, כשלא ברור מתי, אם בכלל, ההצעה תעלה להצבעה.

איתמר בן גביר חוק השבות הליכוד אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד