י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפיל מאות משקיעים

הורשע חברו של הישראלי שביצע הונאות פונזי

נחום אייזנשטאט, חברו של מיכאל (מייק) בן-ארי הורשע בעבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, וכן בעבירות לפי חוק הדרכונים. הוא הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון

הורשע חברו של הישראלי שביצע הונאות פונזי
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע את נחום אייזנשטאט, חברו של מיכאל (מייק) בן-ארי, בעבירות שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, וכן בעבירות לפי חוק הדרכונים - מעשים שאפשרו לבן-ארי, החשוד בהונאה בהיקף של מאות מיליונים כלפי מאות לקוחות, לברוח מן הארץ. אייזנשטאט הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, לאחר הליך גישור.

מייק בן ארי נמלט מישראל במאי 2021 לאחר שנחשד בהונאת משקיעים בהיקף של 600 אלף שקל, יצר קשרים עם אנשי עסקים בכירים במונטנגרו ובאמצעותם הבריח נכסים וכספים.

על פי ההסדר, הצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ"ש לגזור על אייזנשטאט עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבירות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי. ההסדר כפוף לאישור בית המשפט.

לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה אייזנשטאט, בחודש אפריל 2021 נפתחה חקירה גלויה נגד בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, בחשד כי הונה מאות משקיעים בהיקף כספי של מאות מיליוני שקלים במשך שנים ארוכות. לאחר חקירתו, שוחרר בן ארי על ידי בית משפט השלום בתנאים מגבילים שכללו, בין היתר, צו איסור יציאה מן הארץ, הפקדת דרכוניו במשרדי רשות ניירות ערך וערבות בנקאית בסך 2 מיליון ש"ח. אייזנשטאט היה חבר קרוב מזה שנים רבות של בן-ארי ואף נמנה עם משקיעיו. בתוך כך היה מודע לכך שנגד בן ארי מתנהלת חקירה פלילית וכי נאסר עליו לצאת מן הארץ.

עוד לפי כתב האישום המתוקן, אייזנשטאט אפשר לבן-ארי לעשות שימוש בדרכונו, תוך הבנה שבן ארי יתחזה אליו וייצא מן הארץ חרף ההגבלות שהוטלו עליו. בן-ארי אכן יצא מהארץ באמצעות דרכונו של אייזנשטאט, שבו הוחלפה התמונה לתמונתו של בן-ארי, והפר בכך את התנאים המגבילים. אייזנשטאט אף ביצע פעולות נוספות שנועדו לתמוך בתוכנית הבריחה של בן ארי, וביניהן אפשר לבן ארי לבצע בדיקת קורונה על שמו, והצהיר בפני משרד הפנים שדרכונו אבד, באישור ועידוד בן-ארי.

כתב האישום הוגש על ידי עו"ד סתיו גינת ועו"ד הדר קולה ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

הונאת פונזי הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד