כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תקיפה אכזרית

"אירוע טראומתי": הזוג שעבר לינץ' ביום האירוסין העיד

בני הזוג שעברו לינץ' קשה ביום אירוסיהם לפני כשנה, העידו היום בדיון טיעונים לעונש נגד שלושה מהמחבלים שפרעו בהם | בדיון תיארו בני הזוג כיצד יום שמחתם הפך לאירוע טראומתי, ומהן השלכותיו עליהם עד היום | עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "בתקופה של התגברות הטרור ובזמן שיהודים נרצחים ברחובות, יש צורך שגם בתי המשפט יתנו את חלקם במלחמה בטרור ויגזרו ענישה מרתיעה"

"אירוע טראומתי": הזוג שעבר לינץ' ביום האירוסין העיד
רכבם של בני הזוג צילום: שיראל רייש

אביה ושחר אנטמן העידו היום (שלישי) בדיון טיעונים לעונש של שלושה מהמחבלים שביצעו בהם לינץ' קשה לפני כשנה. בני הזוג הגיעו לדיון לצדו של עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, ותיארו בפני שופטת בית המשפט המחוזי ירושלים את שעבר עליהם.

אביה התמקד בתיאור הקשיים שעוברים על הזוג מאז הלינץ': "כל עוד אנחנו לא יודעים שהנאשמים שלנו קיבלו את הדין שלהם אז לנו קשה להסתובב בירושלים. כל עוד הם לא יקבלו את העונש שלהם לא נהיה רגועים. אני מצפה מבית המשפט שיחמיר את הדין עם הנאשמים שפגעו בי".

אשתו שחר (אז ארוסתו) תיארה בפני השופטת כיצד יום שמחתם הפך לאירוע קשה: "מדובר באירוע של הצעת הנישואין שלנו, אירוע שחיכינו לו וחלמנו עליו כל החיים. האירוע הזה, במקום שייזכר לעד כאירוע המאושר בחיינו, ייזכר כאירוע טראומתי".

בהמשך הסבירה שחר כי הם סוחבים עימם את ההשלכות עד היום: "דברים שלא חווינו לפני האירוע, פחד ואיום שאנחנו חווים. מתוך כך גם הבקשה שלנו שהנאשמים בתיק שלנו ייענשו באופן המרבי. יש גם חלק מהתוקפים שלא נעצרו עד היום. אנחנו מבקשים גם להרתיע אותם וגם אחרים כמוהם, שיבינו שמדובר בדבר שלא משתלם להם. נשמח שבית המשפט יתחשב במה שחווינו וימצה איתם את הדין".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את בני הזוג מסר: "בתקופה זו של התגברות הטרור ובזמן שיהודים נרצחים ברחובות, יש צורך שגם בתי המשפט יתנו את חלקם במלחמה בטרור, ויגזרו ענישה מרתיעה על כל מי ששותף למעשי טרור כנגד יהודים. אנחנו מצפים מבית המשפט לגזור שנים רבות במאסר על אותם מחבלים שהיו שותפים לפיגועים האלו, ולשקם את ההרתעה כנגד המחבלים הבאים שינסו לפגוע ביהודים".

בדיון ביקש בא כוחם של המחבלים לדחות את הטיעונים לעונש למועד אחר. השופטת אמנם דחתה את הדיון לחודש הבא, אולם הסכימה לשמוע את עדויות בני הזוג שכבר נכחו באולם.

נזכיר כי הלינץ' המדובר אירע לפני כשנה, לאחר שאביה הציע נישואין לבחירת ליבו שחר בבית החושן הצופה על הר הבית. בני הזוג עדכנו משפחותיהם וחבריהם ועשו דרכם לכיוון בית אורות, כשבדרך נחסם רכבם ופורעים החלו לזרוק עליהם סלעים ואבנים.

אביה יצא להבריח את הפורעים שקרבו אליהם, אולם הפורעים הפילו אותו לרצפה והיכו אותו בכל גופו. במהלך התקיפה אף נדקר אביה בגבו, אולם טרם היה מודע לכך.

במקביל הצליחה שחר להימלט מהרכב ולהתקשר למשטרה, ללא שאביה ידע על כך. אביה הצליח לחזור לאוטו ולחבור לכוח משטרה בצומת בית אורות, כשהוא מתאר להם שההמון הערבי חטף את ארוסתו ומבצע בה לינץ'.

ניידת המשטרה חזרה למקום הלינץ', אספה את שחר ובני הזוג נפגשו בבית אורות, כשאביה פצוע כולו ומדמם. הוא פונה לבי"ח שערי צדק, שם גילו הרופאים כי מלבד הפגיעה בראשו דקרו אותו הפורעים בגבו, דקירות שניקבו את הריאה. אביה אושפז ונזקק לטיפול רפואי ממושך, מה שדחה את מסיבת האירוסין של הזוג.

לינץ' ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד