ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

מחטף! הראש"ל דורש למנוע את יוזמת כהנא שתביא למינויים רפורמים

שינוי שיטת בחירת רבני העיר: הראשון לציון הגר"י יוסף דורש מהיועמ"ש לממשלה להקפיא את התקנות שיזם השר כהנא בטענה ל'מחטף' • עוד מאשים הרב יוסף כי היוזמה תביא ל'פוליטיזציה', "ביטול סמכויות רבני העיר" • וגם על שילוב נשים בגוף הבוחר | המכתב המלא

מחטף! הראש"ל דורש למנוע את יוזמת כהנא שתביא למינויים רפורמים
מתן כהנא / יצחק יוסף צילום: דוד כהן/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יוזמת השר לשירותי דת מתן כהנא שנחשפה במלואה באתר 'בחדרי חרדים' ובה אישור תקנות לשינוי הליך בחירת רבני העיר מציתה עימות חדש בין הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לשר כהנא, בהאשמות כי השר מנסה שוב לפגוע במוסד הרבנות ולהכניס פוליטיזציה ברורה בהליך מינוי רבני הערים.

הראש"ל שיגר היום (שלישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב - מיארה ודרש את התערבותה בנושא, להקפיא את התקנות
ולקיים דיון. לטענת הראשון לציון: "עולה חשש חמור כי תקנות אלה שנחתמו במחטף ללא כל דיון מקצועי, נועדו לשרת מטרות שאין כאן המקום לפרטן", כך במכתב ששיגר ליועמ"שית.

הגר"י יוסף מפרט את הבעיות בתקנות שנחתמו שלשום על ידי השר כהנא, לפיהם ישונו הליך בחירת הדיינים, כהונתם וגם סעיף שיביא להדחת 13 דיינים שמונו למשרה לכל החיים וכעת יפוטרו בשנים הקרובות בעקבות שינוי התקנות שיכנסו בקרוב לתוקפן.

עוד בנושא:

פרסום ראשון: השר כהנא משנה את כללי המשחק; רבני ערים יודחו

חשיפת 'בחדרי' > התוכנית של השר כהנא: 35 רבני עיר חדשים | הרשימה המלאה

חשיפת 'בחדרי' > כהנא חתם על שינוי הליך בחירת הרבנים: השינויים וההשלכות

במכתב מפרט הרב יוסף את הבעיות בתקנות:

• קיפוח קהילות בכך שרק בערים מסוימות יוכלו למנות שני רבני עיר.

• שופטים שיעמדו בראשות הוועדה לבחירת הרבנים; "ניסיון לאזרח את מוסד הרבנות ולהפכו ממוסד רוחני הלכתי, למוסד נעדר כל תוכן רוחני, וזאת באמצעות מינוי רבנים מטעם", כותב הרב יוסף.
 
• שינוי הרכב הגוף הבוחר, במקום נציגי בתי כנסת יהיו נציגי מועצת העיר; "מבטאת פוליטיזציה של התהליך, והפיכת מוסד הרבנות ל'חוכא ואטלולא'. ולא יוכר על ידי הצבור הרחב".
 
• שילוב נשים בגוף הבוחר, "משמעותה ההרסנית היא הפיכת מוסד הרבנות למוסד רפורמי לכל דבר, והפרת הסטטוס קוו הקיים במדינת ישראל ופירצה חמורה שלא הייתה כמותה מאז ומעולם, ויתכן שמבטלת את לגיטימיות מינוי הרב שייבחר בדרך זו".
 
• רוב פוליטי בהרכב הגוף הבוחר: "הוועדה 'הפוליטית' תפסול מועמדים כאוות נפשה, בהתאם לעמדות הפוליטיות של ראש הרשות והשר הוא הפיכת הרבנים בישראל לקונסיליירים העושים רצון השלטון".
 
• הגבלת כהונת הרבנים לעשר שנים: "התקנה מנטרלת לחלוטין את עצמאות הרב להורות הלכה על פי צו מצפונו, ללא כל השפעה או לחץ פוליטי חיצוני".

"לסיכום״, טוען הראשון לציון הגר"י יוסף ליועצת המשפטית, כי, "המשרד לשירותי דת לאורך כל תהליך התקנת התקנות לא פנה אל הרבנים הראשיים לישראל, ואל מועצת הרבנות הראשית לישראל, שהיא הרשות הרלוונטית לנושא רגיש זה, לא קיים היוועצות והליך מנהלי ראוי בטרם התקנת התקנות אשר תכליתן שינוי משמעותי וריקון מוסד הרבנות הראשית מתוכנו".

מינוי רבנים רבני ערים מתן כהנא יצחק יוסף גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד