י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עוקץ את אורבך

סער השיב ללוין: "אין גזירה שווה; בדקתי מול גנץ"

הח"כ מסיעת 'הליכוד' תהה איך מתקדם חיבור החשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה, ושר המשפטים עדכן כי העניין עבר למשרד הביטחון ותקף את ראש האופוזיציה: "היה ראש ממשלה 15 שנה, בית אחד לא חובר לחשמל" | לדבריו, גנץ אמר שהחיבור לישובים הערבים היא לא חלק מ"הלבנת ההשתלטות הפלסטינית"

סער השיב ללוין: "אין גזירה שווה; בדקתי מול גנץ"
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חיבור החשמל לישובים הלא חוקיים ביהודה ושומרון, סוגיה שנמצאת כבר חודשים בין משרדי הממשלה, מתקדמת בצל המשבר בקואליציה והרצון בצד הימני להראות הישג ממשי.

שר המשפטים גדעון סער עדכן במענה לשאילתה של חבר הכנסת יריב לוין, יו"ר סיעת 'הליכוד' בנושא, כי העניין נתון להכרעת שר הביטחון בני גנץ, לאחר חווות דעת של המשנה ליועמ"שית, שהסוגיה אמורה לחזור אליה לאישור לאחר שהטיוטה האחרונה תוגש.

הוא לא שכח לתקוף את ראש האופוזיציה נתניהו, והזכיר שהישובים שיחוברו לחשמל, שמספרם נעמד על כ-30, הוקמו לפני הרבה זמן וכשיו"ר מפלגת 'הליכוד' "היה ראש ממשלה 15 שנה, בית אחד לא חובר לחשמל מכל הבתים האלה". הוא הוסיף בעקיצה, "צריך לגלות בעניין הזה מידה של הוגנות".

לוין לא הרפה ושאל גם על הדרישה של גנץ לחבר חשמל גם לכפרים ערבים לא חוקיים, במקביל לחיבור לחשמל לישובים יהודיים. לדבריו, זה ניסיון "לייצר גזירה שווה בין התיישבות הצעירה לבנייה הפלסטינית בשטחי C", וזה "מעשה מכוון שנועד למנוע אחיזה פלסטינית בשטח הזה".

"לא מדובר בגזירה שווה", טען יו"ר 'תקווה חדשה' במענה גם לביקורת שמושמעת בימין. לדבריו, "כולנו כפופים למשפט הבינלאומי, אבל בשום אופן לא בדרך של הלבנת המפעל של ההשתלטות הפלסטינית וגם זה לא הכוונה, ואני וידאתי את גם מול שר הביטחון".

סער הוסיף ועקץ ברמיזות את חבר הכנסת ניר אורבך, שלקח את עניין החיבור לחשמל תחת חסותו וכחלק מרשימת הדרישות שהציב להישארות בקואליציה: "אולי יש כאלה שרוצים לקבל קרדיט אבל אני לא עושה את זה", והוסיף בתור מעורב בנושא ש"נעשה מאמץ רציני", כך לטענתו.

 

 

גדעון סער ההתיישבות הצעירה יריב לוין בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד