כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נסיעה היסטורית

ראש הישיבה עמד בראש טיסה למען יהודי אוקראינה

ביום ראשון האחרון התקיים בעיר טורונטו אירוע היסטורי. משלחת מבכירי ראשי הישיבות בארה"ב ובראשם הגר"ש קמינצקי יצאה למסע מיוחד לטורונטו, כדי לגייס כספים למען ועד ההצלה החדש שהוקם למען יהודי אוקראינה | היעד הינו 50 מיליון דולרים

ראש הישיבה עמד בראש טיסה למען יהודי אוקראינה
הגר"ש קמינצקי חוזר מהקעמפ במסוק צילום: באדיבות המצלם

ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון רבי שמואל קמינצקי, חבר מועצת גדולי התורה של ארה"ב, המריא לטורונטו שבקנדה, כדי להתרים נדיבי לב, בעלי צדקה, למען ועד הצלת יהודי אוקראינה.

זקן ראשי הישיבות בארה"ב הסביר לגבירים שחייהם של "אחינו ואחיותינו באוקראינה ממש בסכנה, ולהישאר באוקראינה היא לא אופציה, למרבה הצער, רבים כבר איבדו את חייהם, תוך יום, אנשים שהיו להם בתים, עבודה וקהילה, הפכו לפליטים חסרי פרוטה. ילדים שהיו להם בתי ספר עם רבנים ומורות מסורים - פרי של למעלה מ-35 שנות עבודה שבוצעו על ידי ארגונים מוצאים את עצמם ללא כיוון".

עוד אמר ראש הישיבה: "לפני כמעט 80 שנה, כאשר יהדות אירופה נשרפה בתופת השואה, יהדות העולם, בגדול, לא הייתה מסוגלת לענות לקריאות לעזרה. רק קומץ יחידים כמו מרן הרב אהרון קוטלר זצ"ל והוועד הצלה עסקו יומם וליל במאמצים להציל את אחינו ואחיותינו מתאי הגזים".

"היום, ברוך השם כלל ישראל התברכו באמצעים ובתשתית לעשות באמת את ההבדל. התברכנו בבעלי צדקה שהם בוגרי ישיבות הנושאות את מורשת הרב אהרן והוועד הצלה, אנשים שקלטו את המסר של משתתפים בצער חבירו". כך ראש הישיבה הישיש בבתי הנגידים שפתחו את ליבם וכיסם.

עד היום סייע הועד בפינוי 30,0000 יהודים בשותפות עם ארגונים יהודיים אחרים הפעילים באוקראינה ובמעבר לגבול. לאחר מעבר הגבול, הם דואגים לפליטים לקורת גג, מזון וצרכים בסיסיים אחרים עד שיושבו מחדש בבתים ובקהילות חדשות. העלות של פעולות מצילות החיים היא אסטרונומית. הועד מצפה להגיע ליעד של 50,000,000 דולר. כשכמעט 17 מיליון כבר גויסו.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב שמואל קמינצקי פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד