כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערת יום ההולדת

גפני על החגיגה עם לפיד: "לא הוזמן אישית - לא רציתי בזה"

השיתוף פעולה בין יש עתיד לחבר הכנסת גפני שנחשף השבוע בפומבי, עורר סערה פוליטית | גפני מגיב לחגיגת יום ההולדת לצד לפיד ומבהיר כי לא הוזמן אישית לאירוע וכי יש תהום פעורה ביניהם "אנחנו מכבדים אנשים שבאים ושלום על ישראל" 

גפני על החגיגה עם לפיד: "לא הוזמן אישית - לא רציתי בזה"
לפיד וגפני בשיחה השבוע צילום: ארי קלמן

סערה התעוררה סביב השתתפותו של יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד בחגיגות יום ההולדת ה- 70 לחבר הכנסת משה גפני השבוע. היו שמיהרו לתקוף את יהדות התורה שהזמינה את לפיד לחגיגה בחדר הסיעה, כך גם בש"ס ואף בתוך סיעת יהדות התורה, היה מי שמיהר לקחת את ההשתתפות החריגה לשלב הבא ותהה האם קיימים מגעים ביניהם ושיתוף פעולה פוליטי.

היום (רביעי) מגיב גפני לסערה ומספר כי לפיד לא הזומן לסיעה באופן אישי וכי הוזמנו אליו כל ראשי הסיעות, לדבריו, "לא הייתי שותף לדבר הזה, האמת היא בדיעבד לא הייתי רוצה שיהיה דבר כזה" ציין גפני, שהוסיף "אני בקשר עם האנשים באופן קבוע אך יש תהום אידאולוגית ממשית הפעורה ביני לבין יאיר לפיד זה לא משהו שולי".

גפני סיפר כי הנהלת סיעת יהדות התורה הודיעה לכל מנהלי הסיעות כי יחגגו יום הולדת לפגני וכולם מוזמנים לברך, "הוא (יאיר לפיד א.ק.)  בא לכבד אותי, לא הזמינו אותו באופן אישי, רק הודיעו לכל מנהלי הסיעות ומי שרוצה שיבוא. אנחנו מכבדים אנשים שבאים ושלום על ישראל. בזה נגמר העניין". עוד ציין גפני כי בניגוד לטענות, אריה דרעי שוחח איתו לאחר החגיגות ואיחל לו מזל טוב ליום הולדתו. 

צומת הדרכים של אלקין והשינוי האסטרטגי של יאיר לפיד // ארי קלמן

בחגיגה בירך לפיד את חבר הכנסת גפני, "אני לא אספר כאן כמה היחסים טובים, אני לא אעשה לך את זה חס וחלילה. אבל אנחנו מאמינים שאי-הסכמות צריך לדעת לנהל וגם ויכוח אידאולוגי לא צריך להיות אישי".

"אתה איש טוב וראוי ואכפת לך", הוסיף לפיד ושיבח את גפני, "גם שאני לא מסכים איתך, אני מקשיב לך כי דעתך ראויה לכבוד ולהקשבה אתה נשמה טובה ואני מאחל לך קודם כל בריאות". לסיום אמר: "מאחל לך שנמשיך לריב עוד הרבה שנים".

כזכור, בסוף השבוע פרסם כותב השורות בטורו השבועי על התחממות היחסים בין יש עתיד והעומד בראשה יאיר לפיד - לבין חבר הכנסת משה גפני, כך במהלך החודש האחרון הגיע בכיר יש עתיד השר מאיר כהן בשליחותו של לפיד לפגישה במשרדי 'דגל התורה' בבני ברק ונועד עם גפני לשיחה ממושכת בעניינים הפוליטיים שעל סדר היום. 

 

יאיר לפיד משה גפני יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד