כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חוק החרם יעבור בנברסקה

המאבק בBDS "בן אנד ג'ריס צריכים להיות מודל"

אחרי ההצלחה בטנסי - ראש מועצת שומרון יוסי דגן נפגש עם מושל נברסקה וסיכם עמו כי חוק החרם יעבור בנברסקה | המושל ריסק: "נוודא שאנשי השומרון לא יפגעו מנסיונות החרם" | דגן: "בן אנד ג'ריס צריכים להיות מודל לכך שה bds לא מוסרי ולא משתלם"

המאבק בBDS "בן אנד ג'ריס צריכים להיות מודל"
אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל צילום: אריק סולטן

המאמצים המדיניים של השומרון בעולם: משלחת מהשומרון בראשות ראש המועצה יוסי דגן, מקיימת סדרת פגישות מדיניות בארה"ב ואמש נפגשה עם מושל נברסקה פיט ריקטס בלשכתו. 

ראש המועצה יוסי דגן ביקש ממושל נברסקה לפעול להעברת חוק החרם במדינתו. הפגישה התקיימה לאחר ההצלחה של לפני כחודש, בסיומה של פעילות בת למעלה מחצי שנה, בית הנבחרים של מדינת טנסי אימץ את חוק החרם על אף הנסיונות של ארגוני שמאל אמריקנים למנוע זאת.  

חוק החרם מטיל סנקציות כלכליות על חברות המבקשות להחרים את ישראל ובתוך כך את יהודה ושומרון, כפי שעשתה בן אנד גריס העולמית, וחשיבותו למדינת ישראל וליהודה ושומרון בעצירת יוזמות החרם גדולה מאוד. 

באמצעותו הצליחה המועצה האזורית שומרון וארגונים נוספים הפועלים בעניין להביא להפעלת חוק החרם נגד יוניליוור שבן אנד גריס העולמית השייכת לה ביקשה להחרים את יו"ש ואלו הביאו להורדת המניה שלה בכ-20% המתורגמים להפסד של כ 26 מיליארד דולר. 

ראש מועצת שומרון סיפר למושל על העברת חוק החרם במדינת טנסי רק לפני כחודש, לאחר מאמץ משותף של המושל יחד עמו, וכן על החיים ביו"ש על איומי חוק החרם.

כמו כן ציין דגן את קיום סעודת איפטאר משותפת של ערבים ויהודים במשרדו מדי שנה. וכן ציין בפני המושל כי "המקום היחיד במזה"ת שלא מדבר על דו קיום אלא עושה דו קיום הוא איזורי התעשייה ביו"ש".

 דגן התייחס לקשר בין יהודה ושומרון לעם היהודי והוסיף: "רוב סיפורי התנ"ך התקייימו בשומרון, ביניהם: כניסת יהשע בן נון לארץ, קבר יוסף, המקום בו התהלך אברהם ועוד. 

דגן הראה למושל תמונות של ההרס בקבר יוסף, המושל הזדעזע מהרס קבר יוסף. לאחר מכן אמר דגן: "המלחמה החדשה היא לא עם טנקים זו מלחמה על הצדק על האמת. מלחמה נגד השקרים. "לנו יש את אותה מלחמה סיכם בפניו דגן. אנחנו צריכים את עזרתך כדי שחוק החרם יעבור גם בנברסקה". 

מושל נברסקה פיט ריקטס פנה לדגן הבטיח לסייע בהעברת חוק החרם ואמר: "אני שמח לפעול בעד חוק החרם. אנחנו נמשיך לפעול בכדי לוודא שאנשי השומרון יפסיקו להיות נפגעים ע"י נסיונות החרם. ואנחנו מקווים להרחיב את שיתוף הפעולה הזה. אני כ"כ שמח שהצלחת להגיע לפגישה כאן עמנו".

דגן הודה למושל על היענותו לבקשה ואמר לו: "תודה רבה, אנחנו מעריכים ביותר את השותפות שלך. ואת מה שאתה עושה כדי שהיחסים בין מדינת ישראל לארה"ב יהיו חזקים יותר. אלה לא ימים קלים. לא עבורנו ולא עבורכם, ואני מרגיש שאתכם ועם התושבים שלכם ועם התושבים שלנו, אנחנו יכולים לנצח יחד".

לאחר הפגישה סוכם על הקמת צוות עבודה משותף שיכלול את ראש הסגל של מושל נברסקה וראש המטה של ראש מועצת שומרון יוסי דגן. הצוות יעבוד בכדי להכין את הצעת החוק. כמו כן סוכם על יציאה משותפת למסע הסברה משותף שייתן את הרוח הגבית להעברת חוק החרם ותמיכה בהתיישבות בנברסקה.

 

חרם חרם על ישראל חרם נגד ישראל יוסי דגן יהודה שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד