כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שו"ת מירון

אלו השינויים המרכזיים השנה בהילולת רשב"י במירון

מהו חניון ויסות? האם דיירי הצימרים במירון חייבים בכרטיס? האם יהיו אירועים במירון? האם יהיה מתחם חלאק׳ה? ותזמורת? מה קורה עם גשר הכהנים ודרך המהדרין? וכיצד נדאג שכל אחד יוכל להגיע עד לציון ממש? • כל מה שחשוב לדעת על הסדרי ההילולה השנה בקובץ שאלות ותשובות מפורט שיפורסם בעיתונות ובלוחות המודעות ברחבי הארץ

אלו השינויים המרכזיים השנה בהילולת רשב"י במירון
תפילות במירון צילום: David Cohen/Flash90

מהם השינויים המרכזיים השנה?

בעקבות האסון הנורא שהתרחש בשנה שעברה במירון, הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לחקר האסון. לאור מסקנות הביניים של הוועדה, נקבעו מספר שינויים כאשר החשוב שבהם הוא שכלל הבאים למירון יחוייבו ברכישת כרטיס נסיעה מראש שמהווה היתר שהיה בהר מירון. כמו"כ יתקיים מעמד הדלקה מרכזי אחד והשהות בהר תוגבל לזמן קצוב - 4 שעות. מעבר לכך, השנה לא יחולק מזון במתחם ותחולק שתיה בלבד.

אבל רק הנסיעה לוקחת לנו 3 שעות...

4 השעות שבכרטיס הן לשהייה במתחם ההילולה בלבד. זמן הנסיעה נלקח בחשבון והוא מעבר לזמן השהייה בהר וישנה תוספת על זמן הנסיעה למקרה של פקקים וכד'.

אם אני רוצה להישאר בהר יותר מהזמן הנקוב?

מלבד האיסור החוקי, המשמעות היא שחברך שרכש כרטיס ימתין בחניון הויסות ולא ימשיך להילולה, כי אם ההר לא יתפנה לא יוכלו להכניס את הבאים בתור.

מהו חניון ויסות?

חניון אליו יכנסו האוטובוסים לפני הגעתם למירון ורק אם מתחם ההילולה מאפשר קליטת נוסעים חדשים האוטובוס ימשיך לשם.

למי מיועדים הכרטיסים?

כל כניסה להר ובכל גיל מותנית ברכישת כרטיס מראש! הנסיעה חזור מותנית בהצגת כרטיס הנסיעה. מכיוון שמדובר בכרטיסים המהווים אישור שהייה, כל הבאים להילולה, צריכים לרכוש כרטיסים. עבור המגיעים בתחבורה ציבורית, כרטיסי הנסיעה מהווים את כרטיסי השהייה. ילדים פחות מגיל 5 חייבים בכרטיס אבל לא משלמים על הכרטיס כמו בתחבורה הציבורית.
בעלי רכבים פרטיים יחוייבו אף הם ברכישת כרטיס למקטע הסופי בין חניון "אליפלט" להר מירון. בהזמנת כרטיס לרכב פרטי חשוב לוודא שמספר הנוסעים ברכב לא יעלה על הנקוב בכרטיס, אחרת הרכב לא יורשה להיכנס לחניון הרכבים הפרטיים ממנו ממשיכים להילולה. על הבאים בהסעות פרטיות לוודא שחברת ההסעות רכשה כרטיס נסיעה לאוטובוס פרטי המיועד ל-50 נוסעים. התשלום על הנסיעה לאוטובוס הפרטי הוא נפרד מהתשלום על הכרטיס המוזמן מראש שנועד עבור השאטל שמעביר את הנוסעים מחניון "כחל" להילולה ומהווה אישור שהייה בהר.

האם תושבי מירון, או שוכרי דירות אירוח במתחם
צריכים לרכוש כרטיס?

כלל הבאים להילולה חייבים בכרטיס. הסדרת הכרטיסים עבור תושבי מירון מתבצעת דרך המועצה המקומית. דיירי הצימרים מחויבים ברכישת כרטיס כמו כל עם ישראל.

כיצד תתבצע החזרה הביתה?

החזרה הביתה תיעשה באמצעות שלושה טרמינלים. טרמינל 1 מיועד לתחבורה הציבורית, וימוקם בחניון פרוד. ההגעה אליו תתבצע באמצעות שאטלים ומשם ליעדים השונים ברחבי הארץ. טרמינל 1 א' מיועד לבאים ברכבים פרטיים. שאטלים יחזירו אותם לרכבים הפרטיים הממתינים בחניון אליפלט. טרמינל זה מיועד גם לבאים בהסעות פרטיות, שאליהם ישובו באמצעות שאטלים מהטרמינל לחניון 'כחל'.
בנוסף לכך, החזרה לצפת תתבצע מטרמינל 2 והחזרה לטבריה ישירות מקצהו הצפוני של טרמינל 1.

האם יש נגישות לנכים עד למתחם?

מערך שאטלים (היסעים) מיוחד יופעל על-ידי 'עזר מציון' מחניון ספסופה ויעמוד לרשות נכים המתניידים באמצעות כיסא גלגלים. הזמנת ההסעה תיעשה בהגעה למקום בלבד, באמצעות טלפון שמספרו 073-24-777-24.
כמה כרטיסים ניתן לרכוש והאם הוא ניתן להעברה?

כדי למנוע ניסיונות של ספסרות בכרטיסים, ניתן לרכוש עד 6 כרטיסים בכל כרטיס אשראי. הכרטיס הינו אישי ולא ניתן להעברה.

האם ניתן להזמין הלוך מעיר אחת וחזור לעיר אחרת?

לא. הכרטיסים הם הלוך ושוב לאותו היעד.

האם יהיו אירועים בל"ג בעומר במירון?

כאמור יתקיים השנה בהר מירון אירוע הדלקה יחיד של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א. עם זאת, חצרות חסידיות רבות ביקשו לקיים אירועי טישים ברחבי המושב סמוך להר מירון, ונעשים מאמצים כבירים לאתר מתחמים מתאימים ברחבי היישוב מירון, בהם יוכלו אדמו"רים ורבנים לקיים את אירועי ל"ג בעומר בבטחה, בכפוף להוצאת רישיון מהמועצה האיזורית לקיום האירוע.
יובהר כי חל איסור על אדם לארגן הדלקה או לבצע הדלקה בזמן ההילולה במתחם מירון, הכולל גם את שטח היישוב, וזאת שלא במסגרת אירוע ההדלקה המרכזי, ובכלל זה הדלקת אבוקות ולפידים.
עריכת אירועים נוספים במתחם היישוב מירון, אשר כוללים התכנסות של שלוש מאות אנשים לפחות בשטח פתוח, או אירוע שבו נעשה שימוש במערכת הגברה, במה וכל מתקן או מבנה שנעשה בהם שימוש במסגרת האירוע, בין שהם קבועים ובין שהם ארעיים, מצריכים את אישור המועצה האזורית מרום הגליל. ארגון אירוע שכזה, בניגוד לחוק, הינו עבירה פלילית.

האם ניתן לחלק ח"י רוטל משקה, או להקים דוכני
חלוקת מזון במתחם הציון וההר?

בשל הוראות הבטיחות באתר ציון הרשב"י במירון ובהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה, לא תתאפשר הצבת דוכנים בשטח ההר עצמו. חלוקת מזון תתבצע בכניסה למושב, סמוך לחניוני האוטובוסים בלבד. שתיה תחולק בכל מתחם ההילולה, באמצעות סדרנים ועמדות שיוחדו לשם כך.

ילדי חלאק'ה יוכלו להסתפר בהר?

בוודאי. ישנו מתחם מיוחד המיועד לחלאק'ה.

האם יש שביל גישה לכוהנים?

בהתאם להנחיות הפרויקטור ניצב (בדימוס) צביקי טסלר, הולך ונבנה מחדש "גשר הכהנים" במירון תוך הקפדה מדוקדקת על תקנים ונהלי בטיחות ובליווי הלכתי הדוק. השימוש ב"גשר הכהנים" יתאפשר רק לאחר שיאושר לשימוש על ידי מהנדס הבטיחות.

ומה בנוגע לדרך המהדרין?

מסלול העלייה להר עבר שיפור ושידרוג משמעותיים השנה. הדרך שתחילתה במתחם שזיפרון הסמוך לשער הכניסה ליישוב, תאפשר עלייה נוחה יותר להר, מרווחת ומסודרת ובהתאם לגדרי ההלכה. בנוסף, דרך מהדרין תתאפשר בדומה לשנים קודמות ושילוט מתאים יכוון את המעוניינים.

בשנה שעברה ניסיתי להכנס לציון אך הוא היה עמוס
וחששתי להידחף, האם השנה אצליח?

כהפקת לקחים משנים עברו בהן היו מתפללים נכנסים לציון ובמשך זמן רב נותרים בו מבלי לאפשר לאחרים להכנס, הוחלט השנה על מתן אפשרות כניסה לכולם בתנועה מתמדת ובשיטת הסרט הנע. המשמעות היא כי לא ניתן להתעכב בציון פנימה, אלא תוך כדי תנועה כאמור.
עבור המבקשים להאריך בתפילתם יוקם לראשונה השנה מתחם תפילה מוצל ונעים סמוך לציון הקדוש, ובו יוכלו להתפלל במתינות, מבלי להצטופף ולהידחס.

האם תהיה השנה תזמורת במירון?

בוודאי!

ניתן להוריד כאן את הקובץ>>>

הדלקה במירון ציון רבי שמעון בר יוחאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד