כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יש לכם רכב? כדאי שתבינו מה מעניק לכם ביטוח חובה ומה מכסה ביטוח מקיף

כאשר אנחנו עושים השוואת ביטוח חובה, כדאי באותה הזדמנות לבדוק גם את עלות הביטוח המקיף. השוואה כזו כדאי לעשות מעת לעת, ובכל מקרה מוצע שלא לתת לביטוח להתחדש באופן אוטומטי מבלי לבדוק גם את המחיר וגם את הכיסויים

יש לכם רכב? כדאי שתבינו מה מעניק לכם ביטוח חובה ומה מכסה ביטוח מקיף
ביטוח רכב צילום: istockphoto

לא משנה איזה כלי רכב יש לכם ולא משנה כמה שילמתם עליו, כמה אתם נוהגים בו ומי נוהג בו, ביטוח חובה אתם חייבים לרכוש.

נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה, אבל מעבר לעניין החוק, כדאי להבין את מהות הביטוח. למעשה, זה ביטוח שהמדינה ממש מחייבת לרכוש, ויש לכך סיבה טובה.

ביטוח חובה מבטיח שבמקרה של תאונת דרכים שבה היה מעורב הרכב, כל מי שהיה מעורב בה ונגרם לו נזק גוף – יהיה מכוסה. כך, לא ייווצר מצב שמצוקה כלכלית תמנע מאדם לקבל טיפול רפואי או פיצוי בגין נזק גוף שנגרם לו. במילים אחרות, לא רק הנהג מבוטח. במסגרת הפוליסה יכולים לתבוע פיצוי בגין פגיעה פיזית בשל נזק גוף שנגרם בתאונת דרכים שבה היה מעורב הרכב – גם נהג, גם נוסעי הרכב, גם נוסעי רכב אחר וגם להולכי רגל שנפגעו. מעבר לכך, גורמים אילו יכולים לתבוע בין היתר גם בגין אובדן כושר השתכרות.

לעתים נדמה שבגלל שמדובר במוצר חובה עם תעריף מפוקח, אין טעם לבצע השוואת מחירי ביטוח חובה. זה לא נכון, בהחלט כדאי לבצע את ההשוואה. יותר מזה, כדאי לשקול איזה רכב לקנות גם על בסיס השוואת מחיר ביטוח החובה משום שמחיר הביטוח נקבע, בין היתר, בהתאם לדגם ולאמצעי הבטיחות הקיימים ברכב. כך למשל, מספר כריות האוויר הוא אחד המרכיבים שנכנסים לתחשיב עלות הפוליסה.

ביטוח מקיף – מוצע לא לוותר עליו

מה שעוד חשוב לזכור לגבי ביטוח רכב, הוא שבביטוח חובה לא ניתן כיסוי ביטוחי במקרה של גניבת הרכב או במקרה שנגרם נזק לרכוש (בין אם לרכב עצמו ובין אם לצד ג'). כשמדובר בנזק לרכוש, מדובר במגוון מצבים, החל ממכה שקיבל הרכב בחניה ועד טוטאל לוס לרכב.

ביטוח מקיף כולל בתוכו גם ביטוח צד ג', כך שגם הנזק שעלול להיגרם לרכב של אדם אחר יהיה מכוסה, וזה כמובן משמעותי מאוד – במיוחד אם מדובר בתאונה שמעורבות בה מכוניות יקרות אשר התיקון שלהן כרוך בהוצאה גבוהה.

נושא הכיסוי לגניבת רכב הוא נושא ששווה להתעכב עליו, משום שמדובר בתופעה רווחת. לפי נתוני המשטרה שפורסמו בתקשורת, בשנת 2021 חל זינוק של 40% בגניבות הרכב בישראל. הזינוק הזה מיוחס, בין היתר, להתייקרות של חלקי החילוף לרכב ולבעיות האספקה שנגרמו בעקבות הקורונה.

מן הסתם, אף אדם שמשקיע את מיטב כספו בקניית רכב, לא היה רוצה למצוא את עצמו בוקר אחד בלי רכב בחניה. עבור רובנו מדובר במכה כלכלית שיהיה קשה להתאושש ממנה.

בביטוח המקיף ישנו כיסוי ביטוחי במקרה של גניבת רכב, וניתן לרכוש גם כתב שירות לרכב חלופי. ביטוח מקיף מאפשר רכישת הרחבות, שגם להן יכולה להיות משמעות לא קטנה – כמו שירותי דרך או כיסוי לשבר במראות.

לכן, כאשר אנחנו עושים השוואת ביטוח חובה, כדאי באותה הזדמנות לבדוק גם את עלות הביטוח המקיף. השוואה כזו כדאי לעשות מעת לעת, ובכל מקרה מוצע שלא לתת לביטוח להתחדש באופן אוטומטי מבלי לבדוק גם את המחיר וגם את הכיסויים.

כדאי לזכור כי לא חייבים לעשות ביטוח מקיף וביטוח חובה באותה חברה, אבל בדרך כלל זה יותר נוח וגם יכול להוזיל את המחיר הכולל.

למידע נוסף אודות ביטוח חובה היכנסו לדף המידע הבא. למידע על ביטוח לרכב כולל ביטוח מקיף וצד ג', היכנסו לקישור .

האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.

ביטוח מקיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד