י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התקרית בג'נין

גנץ: "ממצאים ראשוניים - לא זוהה ירי לעבר העיתונאית שנהרגה"

שר הביטחון גנץ אומר כי לפי תחקיר ראשוני של צה"ל, לא הלוחמים הישראלים ביצעו את הירי לעבר העיתונאית שנהרגה. "מבקש להביע צער רב על מותה. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם, ובשמירה על חופש העיתונות"

גנץ: "ממצאים ראשוניים - לא זוהה ירי לעבר העיתונאית שנהרגה"
מהומות בג'נין, ארכיון צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90

ממצאים ראשוניים מתחקיר צה"ל מעלה כי הלוחמים לא ביצעו ירי לעבר העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה הבוקר (רביעי) בג'נין. כך אמר שר הביטחון בני גנץ בנאום במליאת הכנסת.

"אני מבקש להביע צער רב על מותה. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם, ובשמירה על חופש העיתונות", אמר גנץ. "חיילי צה"ל לעולם לא יפגעו בעיתונאים באופן מכוון וכל ניסיון לרמוז על כך הוא חסר שחר".

שר הביטחון הוסיף כי "גם ההאשמות לגבי גופי ההסברה של ישראל ובפרט דובר צה"ל, בין השאר על ידי חברי כנסת ואחרים אינן נכונות. אני מבקש מכאן לשלוח מכאן גיבוי ללוחמים ולכלל המערכים שפועלים אך ורק על מנת לשמור על הביטחון, וגם בכדי לספר את האמת כפי שהיא. מהממצאים הראשוניים של התחקיר שערך צה"ל בשעות האחרונות, עולה כי לא זוהה ירי לעבר העיתונאית, אך אנו ממשיכים בתחקיר.

"לעומת זאת ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלסטינים, שיתכן ופגע בעיתונאית. את הממצאים שבידינו נעביר באופן שקוף וברור גם לידידינו האמריקאים, גם לרשות הפלסטינית".

כפי שדווח מוקדם יותר, האירוע הבוקר התרחש במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים פלסטינים באזור מחנה הפליטים ג'נין. כוחות גדולים נכנסו לעיר במטרה לבצע מעצרים, במסגרת המבצע למיגור גל הטרור והפגיעה בתשתיות באזור צפון השומרון.

במהלך כניסת הכוחות נפגעה מירי כתבת רשת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה באורח אנוש, ומותה נקבע זמן לאחר מכן בבית החולים המקומי. לטענת הפלסטינים העיתונאית נהרגה מירי לוחמי צה"ל, אולם בצבא הודיעו כי פתחו בחקירה. נבדקת האפשרות כי היא נורתה בשוגג ע"י מחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

אבו עאקלה מוכרת כעיתונאית שסיקרה את הפלסטינים במשך שנים ארוכות. "עמיתתנו נהרגה על ידי הצבא הישראלי בזמן שסיקרה את ההסתערות על מחנה הפליטים ג'נין", נטען בעמוד הטוויטר הרשמי של רשת אל ג'זירה.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג'נין, בסמוך לכפר בורקין ובמספר מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון על מנת לעצור חשודים בפעילות טרור.

"במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין חשודים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים. הכוח השיב בירי. זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו", נאמר בהודעת הצבא, "נבדקת האפשרות כי נפגעו עיתונאים, ייתכן מירי חמושים פלסטינים. האירוע בבירור".

בני גנץ ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד