י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
120 דולר לקופסה

מחסור בפורמולת תינוקות ברחבי ארה"ב: מחירים בשמים

לאחר שחברת 'אבוט נוטרישן' פרסמה ריקול מרצון של פורמולות התינוק הפופולריות שלה, ללקוחות יש אפשרות רכישות מוגבלות. הורים נואשים בחיפוש אחר פתרונות. והמחירים בשמים

מחסור בפורמולת תינוקות ברחבי ארה"ב: מחירים בשמים
תינוק אוכל פורמולה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מחסור חמור במזון לתינוקות בארה"ב: 'אבוט נוטרישן' יצרנית פורמולה דיווחה כי הוא אזל מהמלאי באתר שלה. אימהות נואשות מחפשות לקנות באיביי, וזה מגיע ל-120 דולר לקופסה בודדת.

אשלי הרננדז חיפשה פורמולת תינוקות לשתי בנותיה, כשהיא מצאה מוכר באינטרנט שמציע 10 קופסאות ב-40 דולר כל אחת, היא החליטה לקנות בלית ברירה. "יש לי שני ילדים" אמרה גב' הרננדז, בת 35 מדאלאס "אני לא יכולה למצוא את זה בחנות, אני מחפשת באינטרנט, אני יכולה לשלם במזומן". כך היא סיפרה ל'ניו יורק טיימס'.

הורים ברחבי ארה"ב נאבקים במחסור כלל ארצי בפורמולה לתינוקות - בעיה שהוחמרה בעקבות ריקול שנערך לאחרונה על ידי 'אבוט נוטרישן', יצרנית מזון לתינוקות. הריקול הגיע לאחר שלפחות ארבעה תינוקות אושפזו עם זיהומים חיידקיים ושניים מתו לאחר שצרכו את מוצריה, כך נמסר ממנהל המזון והתרופות האמריקני.

"אנו יודעים שהריקול האחרון שלנו גרם למתח וחרדה נוספים במצב שממילא מאתגר בשל מחסור באספקה ​​עולמית", אמרה החברה בהצהרה בחודש שעבר. "אנחנו עובדים קשה כדי לעזור לאימהות, אבות ומטפלים לקבל את התזונה האיכותית שהם צריכים עבור התינוקות שלהם".

רשתות גדולות החליטו להגביל את כמות הפורמולה לתינוקות שהלקוחות שלהם יכולים לקנות. רשת בתי המרקחת CVS אמרה בהצהרה כי "בעקבות אתגרי הספקים ודרישת לקוחות מוגברת", הקניה תוגבל לשלושה מוצרי פורמולה לתינוקות בחנויות ובאינטרנט.

חברת 'וולגרינס' אמרה בהצהרה כי היא הטילה מגבלה של שלושה פריטים בניסיון "לעזור לשפר את המלאי". חברת Target אמרה כי יש לה מגבלה של ארבעה פריטים באינטרנט אך ללא מגבלות בחנות. כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

"להיקף חסר התקדים של מחסור למזון לתינוקות יש השלכות חמורות על תינוקות והורים", אמר בשבת בריאן דיטמאייר, המנהל הבכיר למדיניות ציבורית באיגוד ה-WIC הלאומי. העמותה מעניקה סיוע תזונתי לנשים, תינוקות וילדים ברחבי הארץ.

דיטמאייר אמר כי 'אבוט נוטרישן' היא הספק הבלעדי של יותר ממחצית מסוכנויות ה-WIC ברחבי הארץ, כלומר "זה לא נושא בודד". "כל יום אנחנו שומעים מהורים פגועים, כועסים, חרדים ומפוחדים", אמר. 

בחנויות קמעונאיות, המדפים ריקים לרוב. והורים מקימים קבוצות פייסבוק כדי לדווח על מלאי או על חנות שיש שם פורמולת תינוקות. דיטמאייר אמר כי "בניגוד למוצרי מזון אחרים, מחסור באספקת חלבונים לתינוקות משפיע מאד על תינוקות". תזונה לא מספקת, הוא הוסיף, "עלולה להיות בעלת השלכות בריאותיות ארוכות טווח".

פורמולה מזון לתינוקות ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד