ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אידיאולוגיה מפלצתית"

פולין: "פוטין מסוכן יותר מהיטלר או סטאלין"

ראש ממשלת פולין קורא למחוק את "האידיאולוגיה המפלצתית" של המנהיג הרוסי. ראש הממשלה הפולני אמר כי העולם חייב לשרש ולמגר את האידיאולוגיה של פוטין. אם לא, הוא הזהיר, פוטין לא יעצור את ההתקפה שלו על אירופה באוקראינה

פולין: "פוטין מסוכן יותר מהיטלר או סטאלין"
ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי צילום: ממשלת פולין

ולדימיר פוטין מסוכן יותר מהיטלר או סטאלין, כך הזהיר היום (רביעי) ראש ממשלת פולין, כשקרא למחוק את 'האידיאולוגיה המפלצתית' של העריץ הרוסי.

ראש הממשלה, מתאוש מוראביצקי ,אמר כי לפוטין יש "נשק יותר קטלני מאשר היה לדיקטטורים של המאה ה-20". ככל הנראה בהתייחסו לארסנל הגרעיני של פוטין, והוסיף כי פוטין עושה שימוש באינטרנט כדי להפיץ את התעמולה שלו.

"הרשת נדבקה במיליוני מקרים של חדשות מזויפות" אמר ראש הממשלה הפולני ל'דיילי טלגרף', הוא אמר כי העולם חייב לראות "דפוטיניזציה". עוד אמר: "אידיאולוגיית פוטין היא המקבילה לקומוניזם ולנאציזם של המאה ה-20, זו אידיאולוגיה שבאמצעותה רוסיה מצדיקה זכויות ופריבילגיות המומצאות למדינתה".

"אידיאולוגיה זו", אמר ראש ממשלת פולין, "מהווה איום לא רק על אוקראינה אלא על אירופה כולה - וצריך להוציא אותה מהשורש לחלוטין". מורבייצקי הצביע על נאום יום הניצחון של פוטין ביום שני, המנהיג הרוסי נאם במהלך מצעד לציון סיום מלחמת העולם השנייה.

"במהלך המצעד כשהטילים הבליסטיים והטנקים הרגילים רועמים, אמר פוטין לרוסים שהם שוב נלחמים ב'נאצים', קו נפוץ של תעמולה רוסית להצדקת פלישת הקרמלין לאוקראינה, פוטין הוא לא היטלר ולא סטאלין. למרבה הצער, הוא מסוכן יותר", אמר מורבייצקי. "אם אירופה לא תעשה משהו כדי לעצור אותו, פוטין יצעיד את הכוחות הרוסיים לאירופה", הוא הזהיר. "זה תלוי בנו להחליט היכן נעצור את רוסיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין סטאלין היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד