י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישג מפתיע לאופוזיציה

הח"כ התראיין והקואליציה הפסידה בהצבעה

על חודו של קול אושרה בקריאה טרומית הצעתו של ח"כ מהליכוד להקמת ועדת חקירה לחקר פרשת פגסוס. ההצעה עברה כיוון שח"כ יאיר גולן התראיין לתקשורת ולא הגיע להצביע

הח"כ התראיין והקואליציה הפסידה בהצבעה
יאיר גולן במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניצחון ראשון לאופוזיציה בכנס הקיץ: אושרה טרומית ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס בעקבות כך שסגן השר יאיר גולן לא הספיק להגיע להצבעה מאיר והתראיין באותה העת מקומת הממשלה.

ההצעה אושרה על חודו של קול ואישרה בקריאה טרומית את ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת לגסוס שהיה בשימוש משטרת ישראל. 59 חברי כנסת תמכו מול 58 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאור חומרת הדברים והחשש החמור כי במדינת ישראל, אשר הינה מדינה יהודית ודמוקרטית, הופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים המאפיינים מדינות דיקטטוריות כנגד אזרחים, לרבות אנשי ציבור בכירים, באופן אשר פוגע פגיעה חמורה בכבוד האדם, בפרטיות, בזכויות חשודים ונאשמים, בהליך הוגן וביסודות המשטר הדמוקרטי בישראל, מוצע להקים ועדת חקירה לפרשת שימוש גורמי אכיפת החוק ברוגלות".

עוד נכתב כי "ראוי כי ועדת החקירה הממלכתית תבחן בין היתר את שימוש גורמי אכיפת החוק, משטרת ישראל ומי מטעמם בכלי רוגלה וכלים בעלי מאפיינים דומים וכן היקף השימוש האמור והשפעת השימוש על אזרחים ישראלים".

הצעת חוק יאיר גולן פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד