ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שת"פ מפתיע

הרב החרדי והח"כית מהשמאל בשיתוף פעולה לקיצור שבוע העבודה

ח"כ ממפלגת העבודה העומדת בראש שדולה לאיזון בית - עבודה שמטרתה להפוך את יום ראשון ליום חופשי ולקצר את שבוע העבודה ל-4 ימים בשבוע בלבד. פועלת יחד עם הרב הראשי של דרום אפריקה שאף נאם בוועדה

הרב החרדי והח"כית מהשמאל בשיתוף פעולה לקיצור שבוע העבודה
שקוע בעבודה צילום: Unsplash

ח"כ נעמה לזימי העומדת בראש שדולה לאיזון בית - עבודה שמטרתה להפוך את יום ראשון ליום חופשי, הזמינה את הרב דר' זאב וורן גולדשטיין, רבה של דרום אפריקה, לנאום לגבי היוזמה, הרב תומך ביוזמה שתועיל לרבים.

בישראל גם עובדים יותר וגם מרוויחים פחות: מספר שעות העבודה בישראל (2019) גבוה בכ-9.8% מממוצע מדינות ה-OECD, בישראל עומד מספר שעות העבודה השנתיות על 1,898 לעומת 1,743 בממוצע במדינות ה- OECD. השכר הממוצע בישראל נמוך בכ-20.1% מאשר במדינות ה-OECD ופערי השכר גדלים ככל שהשכר נמוך יותר.

מחקרים בעולם מצאו כי קיצור שבוע העבודה ל-4 ימי עבודה בשבוע מסייע לרווחת העובדים, בגיוס עובדים, בתחושת איזון בין העבודה לבית ואפילו שומר על התפוקה. בעקבות הצורך בשינוי אופי שוק העובדה בישראל, יזמה ח"כ נעמה לזימי, כנס השקת שדולה לאיזון חיי בית ועבודה, שעסק בקיצור שבוע העבודה. אל הכנס שנערך ביום שלישי הגיעו עשרות משתתפים ביניהם אנשי ציבור וחברי כנסת, חברות פרטיות שהחלו את הפיילוט, מומחים וחוקרים, פעילים חברתיים וארגונים המתעסקים בתחום.

הנואם המפתיע שתמך ביוזמה ואף נאם על כך בוועדה היה רבה של דרום אפריקה הרב ד"ר זאב וורן גולדשטיין, לדבריו לא רק שקיצור שבוע העבודה יתרום לכלכלה ולמשק הדבר אף יוריד את המתח בין דתיים לחילונים בנושאי דת ומדינה. במצב שנוצר היום הסביר הרב גולדשטיין, השבת היא היום החופשי של הציבור הישראלי והדבר יוצר מתחים בין דתיים שרוצים שמירה על הסטטוס קוו לבין חילונים שרוצים דברים רבים יותר כיאה ליום חופשי, ברגע שיום ראשון יהפוך ליום חופשי גם אנשים שאינם שומרים שבת יוכלו להנות מהשבת עם המשפחה ולא יצטרכו לנצל את זה לקניות ובילוים כי זה היום חופש היחיד בשבוע.

בסקר שהציג הרב בפני הוועדה ונערך ע"י פאנלס פוליטיקס בראשות הסוקר מנחם לזר למעלה מתשעים אחוז ענו שנושא דת ומדינה פוגע בלכידות החברה הישראלית ויוצר מתח וכעס בין שומרי שבת לשאינם. שאלה נוספת שנשאלו משתתפי הסקר האם יוזמת ראשון חופשי תוריד את המתחים בין הדתיים לחילונים? וגם שם התוצאות מפתיעות למעלה משמונים אחוז השיבו שהדבר יצמצם בצורה משמעותית את המתחים. התמיכה ביוזמת ראשון חופשי חוצת מגזרים ולפי הסקר שהוצג למעלה מ76% מכלל האוכלוסייה תומכים ביוזמה.

שעות עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד